poniedziałek, 13 stycznia, 2025

Strona głównaNewsBiznes zoologiczny w sieci - raport 2023

Biznes zoologiczny w sieci – raport 2023

O tym, że zwierzęta odgrywają coraz większą rolę w życiu człowieka i coraz silniej wpływają na zachowania konsumenckie wiedzą już chyba wszyscy. Izba Gospodarki Elektronicznej przyjrzała się zatem rozwojowi branży zoologicznej w e-commerce oraz preferencjom i zwyczajom klientów. Tak powstał nowy raport pt. ,,E-commerce Animal Friendly Biznes’’, który omówimy w dzisiejszym wpisie.

Izba Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej dedykuje swoje starania reprezentacji i wsparcia firm związanych z sektorem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym naciskiem na przedsiębiorstwa zrzeszone w e-Izbie. Jej głównym celem jest stymulowanie rozwoju krajowej branży cyfrowej poprzez inicjowanie współpracy, wymianę wiedzy, aktywność legislacyjną oraz skuteczną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi zarówno na terenie kraju, jak i za granicą.

Odwiedź oficjalną stronę internetową Izby Gospodarki Elektronicznej, aby zasięgnąć więcej informacji. 

Raport ,,E-commerce Animal Friendly Biznes’’

Właściciele zwierząt 

Według raportu, w co trzecim polskim gospodarstwie domowym znajduje się lub znajdował się w przeszłości jakiś zwierzak, a 43% badanych internautów obecnie rozważa zakup lub adopcję zwierzaka w najbliższej przyszłości. Ponadto, 8 na 10 respondentów deklaruje gotowość do udzielenia pomocy zwierzętom w potrzebie. Warto zauważyć, że pomoc dla zwierząt jest priorytetem nawet dla tych, którzy sami nie posiadają zwierząt domowych, aż 61% badanych wyraża taką gotowość.

Osoby dbające o swoje zwierzęta dokładnie przyglądają się temu, co dla nich nabywają. Oceniają nie tylko cenę, ale także jakość produktów, ich skład, często sięgając po opinie bliskich i internautów. Wszelkie zakupy są podejmowane z rozwagą i dostosowywane do indywidualnych potrzeb zwierzęcia.

  • Grupa badawcza biorąca udział w raporcie wskazała, że zwierzę to pełnoprawny członek ich rodziny – w skali od 1 do 5, średnia ocen wyniosła 4,33.
  • 81% właścicieli zwierząt dokonuje świadomych i ostrożnych wyborów konsumenckich dla swoich pupili – tak jak w przypadku artykułów dla dzieci.
  • 74% badanych deklaruje, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na ich zdrowie

psychiczne i fizyczne.

Zakupy w sieci dla zwierząt

Według raportu, Internet to doskonała przestrzeń do zaopatrzenia się w artykuły dla pupila. Aż 85% właścicieli zwierząt robi w tym celu zakupy w sklepach internetowych. W przypadku rodzin z dziećmi, wskaźnik ten jest jeszcze wyższy i wynosi  96%.

Główne powody dokonywania zakupów online to przede wszystkim atrakcyjne ceny, które stanowią istotny czynnik dla blisko połowy klientów online (48%). Klienci potwierdzają również, że Internet zapewnia szersze możliwości zakupowe, w tym dostęp do specjalistycznych produktów, a także wygodę zakupów dla zwierząt podczas codziennych zakupów. Dodatkowym atutem jest możliwość nabycia nowości dla swojego pupila oraz łatwość wyszukiwania i porównywania ofert. Interesującym spostrzeżeniem jest, że w przypadku zakupów dla zwierząt to mężczyźni częściej niż kobiety są skłonni polować na okazje cenowe, aż 60% z nich kieruje się właśnie ceną. Z kolei ponad połowa kobiet poszukuje w Internecie specjalistycznych produktów dedykowanych swoim pupilom.

Trendy w branży zoologicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej postawiła tezę, według której biznes animal-friendly cechują działania poprawiające jakość życia zwierząt. Ankietowani managerowie e-commerce wykazali, że ta idea jest bliska ich firmom. Tę bliskość oceniono na 5,2 w skali 1-6. Po zapoznaniu się z definicją pojęcia biznesu animal-friendly, 93% badanych managerów zadeklarowało, że ich firma spełnia owe kryteria i jest przyjazna zwierzętom. 

Zdaniem menedżerów, przyjęcie postawy przyjaznej dla zwierząt znacząco pozytywnie wpływa na prowadzenie biznesu (88%). Przede wszystkim wyróżniają się korzyści z zakresu wizerunku i zaangażowania społecznego, z odpowiednio 71% i 68% wskazań. Na trzecim miejscu pojawiają się korzyści dla pracowników, a co piąty menedżer dostrzega także korzyści strategiczne. Ogółem, każdy badany menedżer wskazuje średnio na trzy różne obszary korzyści płynących z przyjazności dla zwierząt.

Podsumowanie


Właściciele zwierząt coraz częściej kupują artykuły dla swoich zwierząt w Internecie. Swoim wyborom poświęcają ogromną uwagę, starając się by były one świadome i przekładały się na dobrostan pupili. Najnowsze trendy w branży dotyczą także prowadzenia biznesu w sposób przyjazny zwierzętom, co przekłada się na korzyści wizerunkowe, korzyści otoczenia społecznego oraz korzyści dla samych pracowników.

Pełna wersja raportu jest dostępna tutaj.

RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji dla e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation