– Dzisiaj jeśli jakaś aplikacja ma streaming to nie umożliwia dokonania transakcji albo kupowania razem z przyjaciółmi. My patrzymy na zakupy sprzedażowe bardzo kompleksowo i oprócz trendy aplikacji mobilnej oferujemy również rozbudowany lecz prosty w obsłudze CRM z analityką, który umożliwia efektywną sprzedaż – powiedział w rozmowie z nami Adam Zaorski, współtwórca i CEO CornerApp.
Czy live sprzedażowy ma sens? Dlaczego warto prowadzić sprzedaż podczas nagrania live? Na te i na wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie poniżej.
Skąd pomysł na Corner App? Jaka jest historia powstania tej aplikacji?
Od zawsze staram się śledzić globalne trendy w różnych dziedzinach technologii. Gdy podoba mi się jakiś pomysł to zapisuje go w notatkach do realizacji w odpowiednim momencie. Na pierwszy artykuł o rynku live commerce w Chinach trafiłem 2 lata temu. Od tamtej pory starałem się dowiedzieć jak najwięcej o platformach, które tam funkcjonują i jak można je dostosować do nawyków kultury zachodniej. Gdy w styczniu tego roku poznałem Jakuba Chmielniaka, już po 30 minutach rozmowy wiedziałem, że byłby on idealnym co-founderem pod to przedsięwzięcie.
Dlaczego uważasz go za najlepszego co foundera? Jakie cechy powinien posiadać wspólnik?
Jego 9-letnie doświadczenie w ecommercie oraz umiejętność budowania dużych i sprawnych organizacji jest niezastąpiona. Już na pierwszym spotkaniu powiedziałem mu, że chodzi mi taki pomysł po głowie i okazało się, że on również uważnie obserwuje globalne trendy w influencer marketingu i też myślał o wykorzystaniu livestreamingu w Europie. Przegadaliśmy ponad 3 godziny na ten temat. Przez kolejny miesiąc wymienialiśmy się spostrzeżeniami i jeszcze głębiej analizowaliśmy cały rynek ecommercu i ewentualne strony, w które zmierza. Doszliśmy do wniosku, że format video to przyszłość i już dzisiaj widać ogromne przesunięcie ze statycznych zdjęć w stronę bardziej interaktywnych treści.
Dlaczego postawiliście na livestreamy?
Postawiliśmy na livestreamy, bo jest to najbliższa forma interakcji na żywo między streamującym a odbiorcą. Z tymi i wieloma innymi założeniami rozpoczęliśmy pracę nad aplikacją w marcu. Niecały tydzień później zaczął się lockdown, co było dla nas sporym utrudnieniem, ale też zmusiło, żebyśmy od początku stawiali mocne fundamenty biznesowe i ostrożnie podchodzili do wydawania pieniędzy.
Jak duży jest rynek sprzedaży produktów podczas live streamów?
Tu tak naprawdę zależy jak określasz swój rynek. W teorii jesteśmy w stanie sprzedać każdą rzecz czy usługę za pomocą livestreama. Jest to po prostu kolejny sposób sprzedaży. To wynika z ewolucji technologicznej jaka dzieje się nieustannie na naszych oczach. Internet umożliwił sprzedaż globalną najpierw za pomocą tekstu, potem zdjęć w wysokiej rozdzielczości a teraz zmierza to w kierunku video i związanej z tym interaktywności.
Livestreamy to kolejny krok po video albo jego część a z technologią 5G, która jest tuż za rogiem stanie się to popularne na skalę masową. My z wielkim apetytem patrzymy na cały rynek ecommercowy w Europie i naszym celem jest stać się aplikacją numer 1, która sprzedaje za pomocą live’ów, ale też oferuje usługi stricte social ecommercowe, które wzbogacają całe doświadczenie zakupowe.
Możesz powiedzieć, jakie to będą usługi? Co oprócz możliwości livestreamingu będzie miał do dyspozycji klient/użytkownik aplikacji?
Oglądając live’a użytkownik widzi listę produktów, które są recenzowane i ma możliwość dodania ich do koszyka oraz dokończenia zakupu bez wychodzenia z transmisji. Dzięki temu nigdy nie ominie go żaden ciekawy moment a jak wiemy na live’ach non stop coś się dzieje! Oprócz tego będziemy oferować możliwość dzielenia się swoimi zakupami i wishlistami zakupowymi za pomocą boardów, wysyłanie wiadomości indywidualnych i grupowych między użytkownikami oraz szerokie pole do share’owania live’ów wewnątrz i na zewnątrz aplikacji.
Dzięki Cornerowi dowiemy się nie tylko jakie aktualnie panują trendy, ale też co wybierają nasi znajomi bądź trendsetterzy, których obserwujemy. Pracujemy również nad kilkoma nowymi funkcjami, ale na ten moment nie mogę ich jeszczę zdradzić. To wszystko ma na celu spotęgowanie interakcji wewnątrz platformy i sprawić, że u nas zakupy to czysty fun i swego rodzaju lifestyle!
Jaki problem rozwiązuje Corner App?
Na pewno jest ich kilka. Dzisiejsze zakupy online są przede wszystkim nudne i jednowymiarowe. Na stronach mamy produkty, opisy, ceny i tyle. Nie ma żadnej interakcji ani zachęty, by spędzać więcej czasu na stronie i chcieć wracać po więcej. My rozwiązujemy ten problem właśnie za pomocą live’ów, które nie tylko dostarczają rozrywkę, ale też pokazują produkty z zupełnie innej strony. Często są to testy na żywo, unboxingi, tutoriale. Live’y są nieprzewidywalne, ale też naturalne, bo nie ma możliwości nałożenia filtrów, czy obróbki wizualnej w post produkcji. Użytkownik ogląda produkt takim jakim jest naprawdę i dzięki temu zyskuje zaufanie przy decyzji zakupowej.
Z kolei w aplikacjach typowo social’owych problem jest taki, że użytkowników irytują reklamy czy posty sponsorowane, które są im wciskane. Tam chcą po prostu sprawdzić, co się dzieje na świecie, u znajomych, czy u influencerów, których śledzą. Natomiast Corner to platforma natywnie zakupowa, gdzie użytkownicy wchodzą z intencją zakupową, ale robią to w nowy, ciekawy i interaktywny sposób.
Oprócz tego dla marek jest to problem atrybucji sprzedaży z danego działania marketingowego albo generalnie efektywności działań influencer marketingowych.
Jakiego problemu sprzedawców nie rozwiąże Corner App?
Problem doboru rozmiaru jest dosyć kłopotliwym do rozwiązania w 100%. My i tak dajemy lepszą alternatywę w porównaniu do zwykłego size chartu jakie są popularne na wszystkich stronach. Na Cornerze możesz prowadzić dialog z osobą streamującą, ale też z innymi użytkownikami, gdzie userzy dzielą się opiniami jak dany produkt leży na jakiej sylwetce. Jednak nie jest to to samo, co kupowanie w sklepie na żywo i ten problem będzie bardzo ciężki do wyeliminowania, dopóki nie wejdzie zaawansowana technologia AR na skalę masową.
Kolejnym może być kreatywność sprzedawców. My dajemy platformę i pokazujemy jak jej używać, ale to od sprzedawców zależy czy wykorzystają 100% jej potencjału, jeśli chodzi o kreatywność prezentacji produktów, czy dobór odpowiednich streamerów pod dany brand. Jednak nawet i w tym przypadku, oferujemy wiele narzędzi analitycznych, które ułatwią podejmowanie tego typu decyzji.
Dla kogo powstała aplikacja Corner App? Kto będzie dla niej idealnym klientem?
Corner to aplikacja, która powstała z myślą o pokoleniu Z, które “urodziło się” ze smartfonem w ręku i z łatwością konsumuje interaktywny content. Jednak już na tym etapie widzimy użytkowników z każdej grupy wiekowej i nie chcemy się ograniczać do pewnych nisz. Walczymy o uwagę wszystkich użytkowników smartfonów. Widzimy u nas zarówno młode osoby, chcące na własne oczy zobaczyć testy kosmetyków lub stylizacje, ale też dorosłych zapisanych na prezentację nowego robota kuchennego. Na Cornerze mogą debiutować artyści, promować się restauracje, możemy organizować na nim premiery książek – każdy produkt ma innego odbiorcę i każdy jest przez nas mile widziany.
Czym Corner App wyróżnia się od innych narzędzi do streamingu?
Przede wszystkim tym, że zawiera wszystkie elementy prawdziwej aplikacji zakupowej. Dzisiaj jeśli aplikacja ma już ten streaming to nie umożliwia dokonania transakcji albo kupowania razem z przyjaciółmi. My patrzymy na zakupy sprzedażowe bardzo kompleksowo i oprócz trendy aplikacji mobilnej oferujemy również rozbudowany lecz prosty w obsłudze CRM z analityką, który umożliwia efektywną sprzedaż.
Jaki wybraliście model biznesowy i dlaczego właśnie taki?
Corner to w istocie marketplace, który łączy nie tylko użytkowników z brandami, ale też brandy z twórcami. Dzięki nam marki dostają platformę, która umożliwi zwiększenie skuteczności ich dotychczasowych działań influencer marketingowych.
Za pomocą jakich kanałów będziecie docierać do użytkowników, ale i do właścicieli marek?
Na pewno maksymalnie wykorzystamy nasze doświadczenie zdobyte w tradycyjnych social mediach. Zarówno ja, jak i Jakub wiemy jak odpowiednio kreować wizerunek marki, aby stać się atrakcyjnym dla potencjalnych użytkowników. Jesteśmy na bieżąco z trendami panującymi w e-commerce i będziemy odpowiednio budować akcje i kampanie marketingowo by dotrzeć do naszej grupy odbiorczej. Oprócz tego mam też kilka growth hacków, o których z pewnością wszyscy się dowiedzą w odpowiednim czasie.
Jeśli chodzi o właścicieli marek to do tej pory mieliśmy bardzo pozytywny feedback dotyczący platformy oraz jej użyteczności i w zasadzie jeszcze nikt nam nie odmówił! Dzięki temu, że zwiększamy konwersję sprzedaży oraz dajemy narzędzie do prezentacji produktów z zupełnie innej perspektywy to marki zgłaszają się do nas. Na naszej stronie internetowej ruszyła waitlista i zebraliśmy już ponad 100 brandów. Ta liczba stale rośnie a my staramy się być selektywni oraz równomiernie budujemy wszystkie najważniejsze kategorie produktowe.
Jaki masz plan na Corner App? Co będzie sukcesem na rok 2021 i na kolejne?
Naszym celem jest stworzenie marki globalnej, więc w pierwszym kwartale przyszłego roku będziemy mocno skupiać się na ekspansji zagranicznej. Docelowo chcielibyśmy też otworzyć się na rynek amerykański ze względu na jego atrakcyjność biznesową, ale też moją prywatną amerykańską przygodę. W USA mieszkałem łącznie 7 lat, najpierw w Los Angeles, potem w Nowym Jorku i byłbym bardzo dumny, gdybyśmy w niedalekiej przyszłości byli operacyjni, w którymś z tych miast.
Na ten moment z sukcesem zebraliśmy rundę finansowania od aniołów biznesu. Ważny będzie oczywiście wzrost. Chcemy podążyć klasyczną ścieżką startupową, a do tego musimy wykazać bardzo dobre wskaźniki i to nie rok do roku, a wręcz miesiąc do miesiąca. Jeśli nam się uda zrealizować plan na pierwszy rok, to wtedy sky is the limit.
Adam Zaorski. CEO Cornera, czyli aplikacji łączącej eCommerce, livestreaming i social media. Platformę stworzył razem z Jakubem Chmielniakiem, kiedy dostrzegł, że globalny eCommerce będzie ewoluował w kierunku interaktywnych streamów zakupowych. Prywatnie były zawodnik i zdobywca medali na Mistrzostwach Polski w tenisie ziemnym. Ukończył ekonomię na uczelni Loyola Marymount University w Los Angeles.