Jak przenieść się z Allegro do sklepu internetowego i nie stracić klientów?

-

Prowadzenie sklepu internetowego na Allegro wiąże się z koniecznością płacenia prowizji za sprzedane towary. Dziś, gdy obejmuje ona także koszty wysyłki produktu, sprzedawcy intensywnie poszukują alternatywnych kanałów sprzedaży. Tu najczęściej pojawia się własny sklep internetowy, a wraz z nim pytanie o to, jak przenieść klientów z Allegro na swoją stronę. Przyjrzyjmy się sprawie!

Przeniesienie aukcji Allegro do sklepu

Masz tysiąc, kilka, a nawet kilkanaście tysięcy aukcji Allegro i nie wiesz, jak zabrać się za przeniesienie ich do sklepu? Nie musisz tracić czasu i energii na ręczne dodawanie produktów! Z pomocą przychodzi oprogramowanie, które automatyzuje ten proces. Sky-Shop.pl umożliwia prosty i szybki import aukcji do e-sklepu. Funkcja sprawia, że owoce Twojej dotychczasowej pracy w postaci tytułów, opisów oraz zdjęć nie przepadną i zostaną wykorzystane do szybkiego uruchomienia sprzedaży w nowym kanale.

Przeniesienie aukcji Allegro do sklepu to przede wszystkim zaoszczędzony czas, który spożytkujesz na dopracowanie swojej oferty produktowej. Pamiętaj, że teraz to Ty decydujesz, na jakim tle będą zdjęcia oraz co zawrzesz w ich opisie!

Jak przenieść klientów z Allegro do sklepu internetowego?

Już na samym początku warto uświadomić sobie, że przeniesienie klientów z Allegro do sklepu internetowego będzie długofalowym i stopniowym procesem. Ściągnięcie przynoszącego satysfakcjonujące dochody ruchu na własną stronę może potrwać nawet kilkanaście miesięcy, toteż nie warto rezygnować z Allegro z dnia na dzień.

1.   Ceny w sklepie muszą być niższe niż na Allegro

Na Allegro płacisz prowizję od każdej sprzedaży, a we własnym sklepie internetowym nie. Właśnie dlatego ceny w sklepie muszą być niższe niż na Allegro. Pamiętaj, że różnica w cenie powinna uwzględniać nie tylko prowizję, ale także koszt pozyskania klienta (np. Allegro Ads, wyróżnienia, monety).
Rozważna polityka cenowa to krok w kierunku przekonania konsumentów o tym, że na Allegro nie zawsze jest najtaniej, a na zakupy warto udać się bezpośrednio do sklepu internetowego.
Niedopuszczalną, ale wciąż spotykaną praktyką jest umieszczanie linku bądź banneru do Allegro na stronie sklepu. Działa on na niekorzyść sprzedawcy, przekierowując pozyskany ruch do miejsca, w którym sprzedaż generuje niższe zarobki.

2.   Darmowa dostawa w sklepie zamiast Allegro Smart

Darmowa dostawa w sklepie pozwoli Ci konkurować z programem Allegro Smart, którego celem jest zwiększenie lojalności klientów serwisu. Jeśli nie jesteś w stanie zaoferować bezpłatnej wysyłki dla wszystkich zakupów, wprowadź próg cenowy, od którego dostawa kurierem lub do Paczkomatu będzie gratis.

Do ustalenia progu darmowej dostawy warto wykorzystać średnią wartość koszyka (AOV). Przykładowo, dla średniego koszyka o wartości 110 zł, będzie to 150 zł.
Dodatkowym skutkiem tego działania będą dodatkowe zakupy dokonywane przez osoby, które chcą skorzystać z wysyłki za darmo.

3.   Bezpieczeństwo transakcji zastąpi Program Ochrony Kupujących

Allegro kojarzone jest nie tylko z niskimi cenami i benefitami dla kupujących, ale także bezpieczeństwem zakupów zapewnianym przez Program Ochrony Kupujących. Jako właściciel sklepu internetowego musisz jasno i wyraźnie komunikować, że transakcje dokonane na Twojej stronie są bezpieczne. W tym celu:

  • obsługuj płatności przez bramkę płatniczą,
  • dodaj regulamin oraz politykę prywatności,
  • zainstaluj certyfikat SSL szyfrujący dane kupujących,
  • zamieść informację o kosztach i sposobach dostawy – najlepiej w osobnej zakładce,
  • opisz warunki zwrotów i reklamacji.

Każdy z wymienionych elementów buduje wiarygodność w oczach konsumentów i może mieć wpływ na podjęcie lub porzucenie decyzji zakupowej.

4.   Opinie o sklepie zbudują zaufanie

Wieloletnia działalność Allegro i idąca z nią w parze rozpoznawalność sprawiła, że klienci ufają serwisowi. Zakładając sklep internetowy musisz zbudować swój wizerunek i przekonać potencjalnych kupujących, że Twoja firma to solidny wybór gwarantujący zadowolenie. Do tego celu warto wykorzystać opinie budujące zaufanie o sklepie. Co możesz zrobić?

  • Stwórz wizytówkę sklepu w Google (zwłaszcza, jeśli równolegle prowadzisz sprzedaż stacjonarna),
  • daj możliwość oceny produktów w sklepie,
  • podłącz sklep do niezależnego serwisu zbierającego opinie np. Opineo,
  • eksponuj wypowiedzi zadowolonych klientów na swojej stronie i w social mediach.

Pamiętaj, że korzystanie ze społecznego dowodu słuszności (jakim są opinie) nie jest przeznaczone wyłącznie dla dużych marek. Prośbę o ocenienie swojej pracy możesz wysłać nawet do pierwszego klienta, który dokona zakupu!

Reklama sklepu internetowego na Allegro – czego nie robić?

Sprzedawcy chcący przenieść klientów z Allegro do sklepu internetowego często ulegają pokusie wykorzystania Allegro do reklamy sklepu internetowego. Tymczasem jest to działania niezgodne z regulaminem, które może skutkować zablokowaniem konta. Czego nie robić?

  • Nie wrzucaj do paczek ulotek/kodów rabatowych kierujących do Twojego sklepu osobom, które dokonały zakupu przez Allegro.
  • Podczas rozmów mailowych lub telefonicznych nie proponuj zakupu bezpośrednio w sklepie internetowym (w niższej lub takiej samej cenie).
  • Unikaj umieszczania materiałów dodatkowych, które w ostatecznym rozrachunku przekierują klienta do Twojego sklepu np. filmy zamieszczone na oficjalnym kanale YouTube Twojego sklepu.
  • Zapomnij o dodawaniu do opisów produktów fragmentów typu “W sklepie XYZ zawsze taniej!”.

Zasada jest prosta – wszelkie działania mające na celu wyprowadzenie ruchu z Allegro do serwisów zewnętrznych są niemile widziane. Oczywiście, niezgodne z regulaminem praktyki mogą nie zostać wykryte, jednak lepiej nie ryzykować.

Jako sprzedawca, który dotychczas był dostępny wyłącznie na Allegro możesz pokusić się o wykorzystanie domeny sklepu zawierającą Twoją nazwę użytkownika np. www.twojanazwaallego.pl

Allegro i sklep internetowy idą w parze

Choć sklep internetowy często przedstawiany jest jako alternatywa dla Allegro, w rzeczywistości kanały bywają dla siebie komplementarne. Docierając do zróżnicowanych grup klientów, dają szansę na zdobywanie zainteresowania osób o różnych oczekiwaniach i charakterystyce.
Nie da się ukryć, że pomimo działań mających na celu przeniesienie klientów z Allegro do sklepu, część z nich nadal pozostanie wierna największemu portalowi aukcyjnemu. Właśnie dlatego, po rozbudowie własnego sklepu internetowego, warto uznać Allegro za dodatkowy kanał sprzedaży i wykorzystać dotychczas zdobyte na nim doświadczenie.
Sprzedawcy, którzy prowadzą równocześnie sprzedaż na Allegro i sklep internetowy, chętnie korzystają z podniesienia cen na aukcjach i konkurowania jakością obsługi oraz przygotowaniem oferty, ponieważ nie jest to ich główne źródło utrzymania.

Sklep internetowy a integracja z Allegro

Równoczesne prowadzenie sprzedaży w dwóch kanałach (zwłaszcza przy dużej liczbie zamówień) to niemałe wyzwanie logistyczne. Narzędziem, którego nie może zabraknąć na pokładzie Twojego sklepu internetowego jest integracja z Allegro, z której zacząłeś korzystać już przy przenoszeniu aukcji Allegro do sklepu. Funkcja znacząco ułatwia codzienną pracę, aktualizuje dane, dba o to, byś nie sprzedawał produktów, których nie ma już w magazynie, a także pozwala obsługiwać zamówienia z jednego panelu administracyjnego sklepu. To w nim pojawiają się wszystkie informacje o statusie zapłaty, wybranej metodzie wysyłki, kanale, z którego pochodzi zamówienie i innych, istotnych z punktu widzenia obsługi kwestiach.

Będąc przedsiębiorcą musisz dążyć do wykorzystania wszystkich możliwości, jakie daje rynek e-commerce. Rozwijając swój sklep internetowy uzyskasz niezależność, z kolei dalsza obecność na Allegro pozwoli Ci docierać do klientów związanych z serwisem.

Kinga Tobała Content Marketing Specialist w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl

Jeśli myślisz o założeniu sklepu, sprawdź ofertę Sky-Shop. Dla naszych czytelników przygotowaliśmy rabat -10% przy płatności rocznej.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.