Trustisto to narzędzie do optymalizacji konwersji w e-commerce, które wykorzystuje społeczny dowód słuszności w postaci małych powiadomień pop-up. Tak twórcy Trustisto opisywali swoją usługę do dziś! Nadchodzą jednak zmiany. O szczegóły zapytaliśmy Wojciecha Grześkowiaka – założyciela Trustisto.
MamSklep: Czym teraz jest/będzie Trustisto?
Trustisto zmienia się w platformę #socialproof automation. To coś na kształt systemów marketing automation, ale nastawione mocno na społeczny dowód słuszności (socialproof) oraz strach przed pominięciem (fomo – fear of missing out).
Chcemy wykorzystać te dwie techniki w 3 obszarach:
- pozyskiwanie nowych użytkowników
- angażowanie ich na stronie
- nawracanie (porzucony koszyk lub ponowne zakupy)
Jesteśmy pewni, że #socialproof i #fomo mogą odegrać na wskazanych płaszczyznach kluczową rolę.
MamSklep: Dlaczego zdecydowaliście się na zmiany?
Bacznie obserwowaliśmy rynek i naszą konkurencję, która – nie uwłaczając nikomu – stoi w miejscu oferując jedynie powiadomienia. A #socialproof to coś więcej niż tylko te małe komunikaty. Dodając do nich #fomo oraz narzędzia typu marketing automation, otrzymujemy solidny zestaw narzędzi do optymalizacji konwersji w sklepie.

MamSklep: Jak zareagowali aktualni klienci?
Są tak samo podekscytowani jak i my. Nie mogą doczekać się kolejnych nowości, a tych zamierzamy zaserwować im całkiem sporo.
MamSklep: Czy cena uległa zmianie?
Nie. W tej chwili wszystkie nowości jakie wprowadzamy, nie wpływają na zmianę ceny. Co więcej, obecnie aktualizujemy cennik w którym jedyną wytyczną będzie liczba unikalnych użytkowników odwiedzających sklep w skali miesiąca. W ramach nich, 99% usług będzie bez żadnych limitów. Chcemy, aby nasza oferta była przejrzysta i jasna dla każdego.
MamSklep: Jakie są plany na przyszłość?
Muszę przyznać, że lista zadań, narzędzi i technik jest bardzo długa. Mamy tyle nowości do zaoferowania sklepom, że największym problemem są aktualnie priorytety ich właścicieli. Najchętniej wprowadzilibyśmy wszystko już, teraz, zaraz – jednak tak się najzwyczajniej w świecie nie da. Każda funkcjonalność wymaga szczegółowego przemyślenia i dbałości o najmniejsze szczegóły – tego procesu nie sposób przeprowadzić szybko.
Będziemy wprowadzać e-mail marketing – w pełni automatyczny z wbudowanym socialproof’em i personalnymi rekomendacjami. Wchodzimy też w social media z generatorem gotowych grafik/stories a nawet kreacji reklamowych, które można od razu wykorzystać. Wszystko to znów ściśle związane z technikami #socialproof i #fomo, aby jak najbardziej zmaksymalizować efekty. Jest tego jeszcze trochę…
Z drugiej strony, Trustisto stało się projektem globalnym. Od teraz całość naszej komunikacji będzie odbywała się w języku angielskim, a tam gdzie będzie to możliwe, będziemy publikować również po polsku.
MamSklep: Czy byś zarekomendował Trustisto każdemu sklepowi?
Zarekomendowałbym każdemu spróbowanie. Integracja nie jest problemem, bo do większości sklepów mamy wtyczki. Na start nie trzeba wiele konfigurować, ponieważ dajemy gotowe receptury. Czas testów jest bezpłatny, a nasz support wspiera testujących na każdym etapie – co wielokrotnie znalazło już uznanie w oczach naszych klientów i stanowi dla nas powód do dumy. Mogę śmiało stwierdzić, że oferujemy wsparcie na najwyższym poziomie!
MamSklep: Kto jest dziś Waszą konkurencją?
Do dziś były to podobne usługi, czyli tylko te oferujące powiadomienia. Obecnie konkurencji upatrywałbym w kierunku narzędzi marketing automation, wiec staje się nią zarówno Edrone jak i SalesManago.
MamSklep: To są projekty z grubymi portfelami, dofinansowane przez VC. Nie obawiacie się, że Was „zjedzą”?
To chyba najbardziej nas motywuje. 4 osoby – bo tyle dzisiaj liczy nasz zespół, vs firmy z setkami osób na pokładzie i budżetem 100x większym niż nasz.
Jestem przekonany, że możemy powalczyć o swój kawałek tortu – w szczególności w sektorze mniejszych klientów, dla których przywołane powyżej rozwiązania są zbyt drogie.
Pamiętajmy, że mówimy tu nie o Polsce, a o rynku globalnym – a tam jest jeszcze sporo miejsca na kolejne projekty.
MamSklep: Dlaczego klienci powinni wybrać Was?
W skrócie: mamy świetną technologię i jeszcze lepszy support. Jedno i drugie się uzupełnia. Zdajemy sobie sprawę, że dziś e-commerce to bardzo dynamiczne środowisko, gdzie czas reakcji jest bardzo ważny, dlatego dla naszych klientów jesteśmy dostępni praktycznie cały czas. Jeśli ktoś do nas napisze w sobotę czy niedzielę – odpiszemy. Były przypadki integracji w godzinach nocnych z soboty na niedzielę i daliśmy radę.

Dziękujemy za rozmowę.