Opinie i oceny są jednymi z kluczowych dowodów społecznych, które pomagają zwiększyć sprzedaż w branży e-commerce. Obok psychologicznej reguły social proof nie przeszli obojętnie założyciele GetReview, którzy wykorzystali ją na potrzeby swojej aplikacji. O tym, jak działa i jak wykorzystać tzw. user generated content opowiedział redakcji Mamsklep.pl Adam Olejnik
Adam, wiemy już, że GetReview umożliwia zbieranie opinii od klientów po zakupach. To znane w branży e-commerce rozwiązanie z którego korzysta wiele e-sklepów. Co wyróżnia Was od konkurencji, dlaczego warto spośród wielu aplikacji wybrać właśnie Wasze rozwiązanie?
GetReview pozwala na wyświetlenie opinii konsumentów wraz ze zdjęciami i filmami. W zamian za taką opinię sklep może nagrodzić klienta kodem rabatowym. Oprócz prezentowania zebranych ocen w różnorodny sposób, dzięki GetReview można wyświetlić komunikaty o zdarzeniach w sklepie, które zachęcą klientów do zakupów, a także przekazać ocenę do Google Rich Snippet.
Opowiedz proszę, w jaki sposób właściciele sklepów mogą wykorzystywać potem zebrane dzięki aplikacji opinie użytkowników i jaka jest ich skuteczność – być może mieliście okazję zmierzyć ten współczynnik?
Opinie zebrane przy pomocy GetReview należą do Ciebie i są wyświetlane tylko i wyłącznie na stronach Twojego sklepu, a automatyzacja całego procesu pozwala na wysoką skuteczność – 12,2% ocen dokonanych zakupów! Dodatkowo GetReview umożliwia przesyłanie zdjęć i nagrań zakupionych produktów przez klientów, co znacząco podnosi konwersję. Pliki multimedialne od klientów znajdują się w 9,6% opinii.
Skoro – jak wspomniałeś – opinie te należą do właścicieli sklepów – w jaki inny, równie skuteczny sposób mogą zostać wykorzystane?
Ponieważ opinie zebrane przez GetReview należą do Ciebie, możesz je wykorzystywać np. w reklamach czy w mediach społecznościowych. Pozyskane oceny mogą być również wykorzystane do:
– tworzenia social proof, czyli komunikatów o zdarzeniach w sklepie, które zachęcają klientów do dokonywania zakupów;
– przekazania ich do Google Rich Snippet, dzięki czemu zwiększysz CTR,
– zaprezentowania ich na Facebooku w nowej zakładce “Opinie”.
Dzięki wspomnianym funkcjom możesz zrezygnować z innych aplikacji i korzystać z jednej. Za pomocą GetReview możesz także spytać się zadowolonego klienta, czy chce on zapisać się na Twoją listę newslettera i pozostać z Tobą w kontakcie.
Brzmi świetnie! Jedno narzędzie, które daje wiele możliwości, nie mniej – czy aby z poziomu użytkownika nie wymaga ono zbyt wielu uwagi i czasu? Co z automatyzacją? Jak to wygląda w waszym przypadku?
Fakt – wydawać się może, że obsługa tak wielu funkcjonalności wymaga od użytkownika proporcjonalnie dużo uwagi. Aplikacja jest jednak w pełni zautomatyzowana i po skonfigurowaniu paru scenariuszy – działa sama.
Czyli aplikacja wymaga ingerencji i umożliwia dostosowanie jej do naszych indywidualnych preferencji. Możesz opowiedzieć o tym nieco więcej?
GetReview pozwala dostosować wiele jej elementów, począwszy od wiadomości z prośbą o opinię, przez formularz oceny sklepu po sposób wyświetlania opinii. Personalizując prośbę o opinię, możesz zmienić jej tytuł, treść, wgrać plik graficzny z np. logo, a także ustalić kiedy klient otrzyma prośbę o opinię. Może to być np. 48h po wysłaniu zamówienia.
Do swoich potrzeb możesz także dostosować formularz oceny sklepu. Zdecyduj ile pytań zamkniętych z odpowiedzią w skali 1-5 ma się w nim znaleźć, a także, w jaki sposób poprosisz klienta o zdjęcie czy napisanie paru słów od siebie. To dobre miejsce na poinformowanie o kodzie rabatowym w zamian za opinię ze zdjęciem – jeśli takowym chcesz nagradzać takie opinie.
GetReview daje Ci także możliwość zdecydowania, w jaki sposób zaprezentujesz opinie swoim klientom. Na stronie głównej możesz np. zaprezentować je w minimodule, na stronach produktowych wyświetlać tylko opinie o danym produkcie, a także stworzyć dedykowaną stronę, na której wyświetlisz wszystkie opinie.
Jakie były Wasze początki? Skąd pomysł na aplikację służącą właśnie do wystawiania opinii?
Pierwszą z naszych aplikacji było narzędzie do marketingu referenyjnego – Refericon. Po instalacji widgetu, na stronie sklepu pojawia się ikonka, przy pomocy której klienci odwiedzający sklep mogą go polecić swoim znajomym. Dzięki odpowiedniej motywacji i maksymalnemu zautomatyzowaniu procesu odnieśliśmy sukces i wprowadziliśmy marketing referencyjny do kilkuset sklepów, które zostały polecone ponad 500 000 razy!
Swoje doświadczenie i znajomość rynku postanowiliśmy wykorzystać również przy zbieraniu opinii. Podczas prac nad aplikacją skupiliśmy się nie tylko na ich pozyskiwaniu – nasz rekordzista doszedł do 31,55% – ale także ich prezentowaniu i wykorzystaniu w zwiększaniu konwersji. Jak to możliwe? Kluczem do sukcesu ponownie okazała się automatyzacja, odpowiednie motywowanie klientów do wystawienia opinii i timing.
Jak wygląda wasza organizacja od tzw.”podszewki”? Kim są ludzie, stojący za dzisiejszą popularnością GetReview?
Współpracujemy z paroma programistami, którzy wolą pozostać w mroku tajemnicy, pozwalając reprezentować firmę naszemu CEO Pawłowi Styperekowi. Paweł posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych dla e-commerce, jak i w konfiguracji sklepów, które miał okazje współtworzyć. Swoje doświadczenie w zwiększaniu konwersji wykorzystał przy projektowaniu aplikacji Refericon i GetReview.
Decyzje podejmujemy nie tylko na podstawie raportów czy własnego doświadczenia, ale przede wszystkim na podstawie testów A/B, a nasze aplikacje rozwijamy w oparciu o głos i zdanie klientów. Dzięki temu naszym rozwiązaniom zaufało kilkaset sklepów internetowych, od jednoosobowych działalności gospodarczych po spółki z milionowymi kapitałami zakładowymi, posiadającymi siedziby w całej Europie.
Czy Getreview można przetestować? Jak wygląda u Was okres demo?
Aplikację możesz przetestować do 50 opinii za darmo. Po ich zebraniu możesz poprzestać na ich wyświetlaniu lub dołączyć do grona zadowolonych użytkowników aplikacji 🙂
Jakie koszty idą w ślad za członkostwem w gronie tych już zadowolonych użytkowników? 😉
Późniejsze koszty zależne są tylko i wyłącznie od ilości opinii na koncie. Wszystkie konta płatne, niezależnie od pakietu posiadają dostęp do dodatkowych narzędzi. Opłaty są miesięczne lub roczne (koszt 12 miesięcy). Dostępne pakiety:
– do 100 opinii, 9,99 zł/miesięcznie,
– do 1000 opinii, 29,99 zł/miesięcznie,
– do 2000 opinii, 49,99 zł/miesięcznie,
– do 5000 opinii 99,99 zł/miesięcznie,
– powyżej 5000 opinii 149,99zł/miesięcznie.
Czy uda mi się namówić Cię na małą niespodziankę dla naszych czytelników, którzy rozważają przetestowanie GetReview?
Jasne! Na hasło “mamsklep21” wysłane pod adam@getreview.pl dodamy do założonego konta miesięczny okres płatny 😉