środa, 28 października, 2020

Społeczny dowód słuszności – czym jest i jak skutecznie wykorzystać go w branży e-commerce?

-

Masz sklep? To świetnie się składa, bo możesz z powodzeniem wykorzystać w nim społeczny dowód słuszności (z ang. social proof). O tym, czym jest i jak przy jego pomocy zwiększyć sprzedaż w Internecie, w poniższym artykule.

Chcesz by Twój sklep sprzedawał więcej? Jesteś dopiero na początku swojej drogi w branży e-commerce i nie wiesz jakie zabiegi marketingowe przyniosą najlepszy efekt? Postaw na social proof i przekonaj się, jak wielką moc sprawczą mają polecenia i opinie innych osób w sieci. Przedstawiamy Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o społecznym dowodzie słuszności oraz sposobach jego wykorzystania w sprzedaży internetowej.

Spis treści

  1. Społeczny dowód słuszności – co to takiego?
  2. Dlaczego potrzebujesz dowodu społecznego w swoim sklepie?
  3. Jak umiejętnie wykorzystać społeczny dowód słuszności?

                 I. Postaw na autorytet. 

                 II. Podobni ludzie, podobne potrzeby.

                 III. Unikaj negatywnego dowodu społecznego.

  1. Rodzaje dowodów społecznych – na przykładzie polskiego rynku e-commerce.

                 I. Opinie i oceny klientów.

                 II. Rekomendacje.

                 III. Budowanie społeczności.

                 IV. Polecenia influencerów.

                 V. Followersi i udostępnienia w social mediach.

                 VI. Pokaż swoich partnerów biznesowych.

                 VII. Wyeksponuj liczbę klientów.

                 VIII. Eksperci.

                 IX. „Mówią o nas” – czyli o roli mediów.

                 X. Polecenia znajomych.

                 XI. Dobro wraca – inicjatywa jest ważna!

                 XII. Inteligentne powiadomienia

5. Podsumowanie.

1. Społeczny dowód słuszności – co to takiego?

To twoja pierwsza wizyta w koreańskiej restauracji. Pochylasz głowę nad menu i … zupełnie nie wiesz, jaką potrawę wybrać. Co robisz? Masz kilka sposobów na rozwiązanie swojego kulinarnego dylematu. Opcja nr 1 – czytasz opinie o restauracji w Internecie. Z pewnością znajdziesz tam rekomendacje dań godnych polecenia. Opcja nr 2 – zapytasz kelnera. Z pewnością dobrze Ci doradzi, kiedy napomkniesz mu o swoich preferencjach, ma też wiedzę o tym, co goście wybierają najczęściej w tym miejscu. Opcja nr 3 rozejrzysz się po sali w poszukiwaniu dań na talerzach innych gości – w końcu skoro wszyscy decydują się na tę potrawę, to musi być w niej coś absolutnie wyjątkowego. Innym smakuje – twoje podniebienie też z pewnością zadowoli.

Niezależnie od tego, którą z opcją byś wybrał, w każdej z nich kierował Tobą będzi on – społeczny dowód słuszności. W sytuacjach, w których nie wiemy, jak należy się zachować – robimy i wybieramy to, co inni, otaczający nas ludzie. Bywa, że zachowania te stoją w sprzeczności z naszymi własnymi, indywidualnymi preferencjami. To właśnie ogromna siła psychologii społecznej. Podążamy za tłumem – trochę na skróty, ale za to z silnym poczuciem przekonania co do słuszności swojego wyboru. 

Jak wyjaśnia R. Cialdini – twórca poczytnej pozycji Influence: Science and Practice, w której wyodrębnił dowód społeczny jako jedną z technik wywierania wpływu na ludzi – nie ma nic złego w “podążaniu za tłumem”. Wręcz przeciwnie – dokonując wyborów zgodnie z dowodami społecznymi z reguły popełniamy mniej błędów, niż gdybyśmy kierowali się decyzjami stojącymi z nimi w sprzeczności. Zwykle, gdy wiele osób coś robi, to jest to po prostu słuszne. Szukamy rozwiązań, które już zdały egzamin – z pozytywnym rezultatem. Tym właśnie jest dowód społeczny. Decydowaniem o tym, co jest właściwe, na podstawie “podglądania” innych. 

2. Dlaczego potrzebujesz dowodu społecznego w swoim sklepie?

Rynek e-commerce już dawno odkrył potencjał jaki drzemie w wykorzystaniu społecznego dowodu słuszności. Zwinnie posługują się nim zarówno najwięksi gracze, jak i małe sklepy. 

Otacza nas na co dzień – przybiera coraz bardziej nietuzinkowe formy, wciąż się rozwija i mnoży – wszystko to w służbie budowania zaufania klienta do marki. Wystarczy dobrze się przyjrzeć i dostrzec, że dowodem społecznym jest opinia, którą klient zostawił pod nazwą Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Jest nim recenzja na Facebooku. Jest nim też logotyp współpracującej z twoim sklepem firmy, który umieściłeś na swojej stronie www. Ale po kolei…

Zaufanie, bo od niego trzeba zacząć. To ono stanowi klucz do sukcesu jakim jest sprzedaż.

Teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy zrobiłbyś zakupy w nieznanym sobie dotychczas sklepie internetowym, nie przeczytawszy uprzednio o nim opinii innych użytkowników? Czy nie postrzegasz brandów dużych marek jako sprawdzonych, a przez to i godnych zaufania? Czy opinia obserwowanej przez Ciebie influencerki na Instagramie nie wpływa, aby przypadkiem na podejmowane przez Ciebie decyzje zakupowe? A no właśnie. Szybki rachunek sumienia i okazuje się, że bez tego zaufania to ani rusz.

Pamiętaj, że konsumenci szukali, szukają i będą szukać w sieci produktów i usług, których jakość została już potwierdzona przez innych kupujących. Wykorzystaj tę wiedzę i przygotuj dla nich swój własny social proof, który będzie Twoją najlepszą wizytówką.

Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce wiedz, że brak społecznego dowodu słuszności w jakiejkolwiek postaci pociąga za sobą bardzo przykre konsekwencje. Na kwestię tę zwrócił uwagę m.in Rand Fishkin. Użytkownik nie znajduje o Twojej firmie żadnych informacji w sieci? Na swojej stronie nie chwalisz się ani liczbą zrealizowanych transakcji, ani opiniami zadowolonych klientów? Musisz zatem liczyć się z niską sprzedażą bądź też zupełnym jej… brakiem. Dla klienta przekaz będzie bardzo czytelny: Twój sklep jest jeszcze mały, nikt nie korzystał dotychczas z Twoich usług – a on nie chce być pierwszy „królikiem doświadczalnym”. Kupi produkt tam, gdzie polecają mu go inni użytkownicy.

Teraz, kiedy wiesz już, czym jest społeczny dowód słuszności i dlaczego jest on tak niezbędny do dalszego rozwoju Twojego e-biznesu, pora pochylić się nad kwestią jego wykorzystania w marketingu. Możesz zaparzyć mocną kawę i wygodnie się rozsiąść, bo otwieramy przed Tobą prawdziwe kompendium wiedzy z zakresu social proof.

3. Jak umiejętnie wykorzystać społeczny dowód słuszności?

I.               Postaw na autorytet

Wiedza z zakresu psychologii sprzedaży to potężne oręże, które z powodzeniem możesz wykorzystać w swoim sklepie. Np. łącząc społeczny dowód słuszności z …autorytetem! O wiele chętniej ufamy ludziom, których postrzegamy jako ekspertów w danej dziedzinie. To dlatego właśnie produkty rekomendowane oraz promowane przez ekspertów, celebrytów, osoby cieszące się uznaniem innych ludzi, osiągają wysokie wyniki sprzedaży.

Co istotne – zawierzenie autorytetowi jest dla wielu ludzi po prostu wygodne, ponieważ “uwalnia” ich od ciężaru podejmowania decyzji. Jeżeli do tej pory stojąc w drogerii przed półką z kosmetykami zastanawiałeś się, który szampon wybrać, po czym ostatecznie sięgnąłeś po produkt reklamowany przez znanego i lubianego piłkarza to… to teraz już wiesz dlaczego. 

Jeżeli znasz kogoś, kto z powodzeniem mógłby zarekomendować Twój produkt, kto skupia wokół siebie dużą społeczność i umożliwiłby Ci rozpowszechnianie Twojej marki… Zrób to: podejmij wyzwanie i spróbuj nawiązać współpracę.

II.              Podobni ludzie, podobne potrzeby

Nie od dziś wiadomo, że chętniej zawieramy przyjaźnie z ludźmi, którzy są do nas podobni. To samo dotyczy zaufania, dlatego właśnie dowód społeczny działa najlepiej w przypadku połączenia ze sobą podobnych osób. Szukaj więc punktów wspólnych, które dadzą ci synergię. Mogą to być: wyznawane wartości, pasja, praca, rola społeczna – coś, co łączy Twoich klientów i sprawi, że widząc, że podobni im ludzie robią zakupy w Twoim sklepie, skłoni ich również do tego samego. Sprzedajesz produkty dla rolników? Zaproś do wypowiedzi o sklepie i produktach znajomego rolnika – to w zupełności wystarczy.

III.            Unikaj negatywnego dowodu społecznego

Nieumiejętnie wykorzystany dowód społeczny może łatwo obrócić się przeciwko Tobie. Zjawisko to nazywane jest „negatywnym dowodem społecznym” i występuje, kiedy potencjalny klient zaczyna postrzegać Twój produkt w kategoriach “złego”, “kiepskiej jakości”. Pojawia się rozterka, czy produkt wart jest uwagi. Wystarczy negatywna opinia wystawiona przez klienta, aby już wpłynąć na odbiór sklepu. Postaw na transparentność i przejrzystość swojej działalności – nie utrudniaj kontaktu zakopując e-mail w polityce prywatności, nie pisz na banerach o “milionach zadowolonych klientów” jeżeli na Facebooku i Instagramie Twój profil śledzi 200 osób, a w opiniach na Google masz jedną wystawioną ocenę. Nie ryzykuj podkopywaniem wizerunku swojego sklepu. Pomyśl, jak wiele masz do stracenia.

4. Rodzaj dowodów społecznych – na przykładzie polskiego rynku e-commerce

Celowo na początku artykułu posłużyliśmy się przykładem z koreańskiej restauracji. W życiu codziennym odnajdujemy wokół siebie tysiące przykładów social proof. Wolimy zjeść posiłek w restauracji, przed którą musimy ustawić się w długiej kolejce. Korzystamy z usług ekspertów, zarekomendowanych nam przez znajomych. E-commerce rządzi się jednak swoimi prawami – wydawałoby się, że tutaj ciężej będzie nam ustawić długą kolejkę klientów oczekujących na otwarcie naszego e-sklepu. Nic bardziej mylnego! Oto przykłady społecznych dowodów słuszności, które możesz wykorzystać w swoim sklepie, a które z powodzeniem zareklamują Twój biznes.

I.               Opinie i oceny klientów

Nie ma nic lepszego, niż pozytywna opinia zadowolonego klienta wystawiona po wizycie w Twoim sklepie. Potwierdzają to liczne badania – m.in. raport „E-commerce w Polsce w 2019” dowodzi, że głównym źródłem (47% ankietowanych) budowania wiarygodności nowo odwiedzanego sklepu online są opinie o nim. To dzięki nim, inni potencjalni klienci, będą chcieli sami się przekonać o ich słuszności.

Z opiniami klientów rynek e-commerce mocno wiąże system ocen. Nierzadko zastępując nimi opinie. Biorąc pod uwagę czas, którym dysponuje użytkownik, z pewnością szybciej zdecyduje się on na wystawienie oceny niż napisanie opinii. Skutecznym zabiegiem jest połączenie obu tych elementów. Spróbuj nakłonić klienta do wystawienia opinii, komentarza do produktu oraz oceny. Sposobów jest bardzo wiele. Jak robią to inni?

Przykład: polski sklep internetowy bagdrip.pl łączy opinie użytkowników i wystawione przez nich oceny. Prezentują je na swojej stronie głównej, tuż obok zdjęć produktów:

Źródło: www.bagdrip.com

Największy polski sklep prowadzący sprzedaż wysyłkową obuwia – eobuwie.com.pl, na stronie produkt pokazuje oceny klientów w formie popularnie gwiazdek odsyłając jednocześnie do komentarzy i… skłaniając do podzielenia się opinią!

Źródło: www.eobuwie.com.pl

II.            Rekomendacje 

Masz już pierwszych zadowolonych klientów bądź partnerów biznesowych? Poproś ich o rekomendacje i umieść je na stronie głównej swojego sklepu. Odwiedzający Cię użytkownik od razu otrzyma informację, kto już Ci zaufał, komu już pomogłeś! Mało tego – możesz sprytnie połączyć ten dowód społeczny z autorytetem. Jeżeli Twoim klientem była osoba ceniona i rozpoznawalna w branży – koniecznie poproś o możliwość wykorzystania jej recenzji i – jeżeli jest taka możliwość – również wizerunku. 

Przykład: Sklep proclub.pl działający w branży foto i video umieścił wybrane przez siebie opinie w formie referencji na stronie głównej:

Źródło: www.proclub.pl

Możesz też pójść o krok dalej i połączyć dowód społeczny, jakim jest referencja, z autorytetem! Tak zrobił dystrybutor kosmetyków, sklep azetabio.pl, zamieszczając na swojej stronie głównej opinie znanych mam o swoich produktach. Dzięki temu zabiegowi pokazują swoim klientom, że inne osoby – cieszące się autorytetem tej samej grupy odbiorców – już u nich kupują, doceniają i polecają.

www.azetabio.pl

III.            Budowanie społeczności

Chcesz mieć oddanych i zadowolonych klientów? Zbuduj wokół swojej marki społeczność, która doceni Twoje produkty i stanie się samonapędzającą maszyną do produkcji wielu dowodów społecznych. Stwórz grupę na Facebooku, gdzie klienci będą mogli dzielić się wiedzą z zakresu konkretnej branży. Wówczas jako administrator będziesz mógł sprytnie “przemycać” na niej informacje dotyczące Twojego sklepu. Możesz też pójść o krok dalej i stworzyć grupę dedykowaną stricte klientom Twojej marki, gdzie będą mogli oni dzielić się opiniami o Twoich produktach. Wykorzystaj to miejsce do przyznawania rabatów, zniżek na produkty sprzedawane w Twoim sklepie. 

Świetnie widać to na przykładzie polskiej marki Tołpa. Swoje hasło przewodnie “małe wielkie zmiany” Tołpa zmodyfikowała nieco na potrzeby utworzonej przez siebie grupy na Facebooku i zbudowanej społeczności: “Tołpa – małe wielkie rozmowy”. Członkowie dodają recenzję kosmetyków, dzielą się opiniami, wzajemnie zachęcają do interakcji. Czasami robią to i sami moderatorzy – ogłaszając konkursy dla członków grupy. Śledząc posty i komentarze nie można nie oprzeć się wrażeniu, że produkty Tołpy to naprawdę samo dobro. I tak właśnie ma to działać!


Źródło: https://www.facebook.com/groups/malewielkierozmowy/

Kolejnym, dość “świeżym” przykładem jest polski sklep marki Laurella, który zaledwie w ciągu kilku dni od utworzenia grupy na Facebooku zgromadził rzeszę ponad 10 tys. członków! To kolejny przykład który unaocznia siłę społeczności i komunikacji w social mediach.


Źródło: https://www.facebook.com/groups/2273462269625276/

IV.             Polecenia influencerów

Influencer to osoba, której styl życia, pasje lub wyznawane wartości gromadzą szerokie grono fanów. Influencer prowadzi swojego bloga, vloga, konto na Youtubie, TikToku, Instagramie lub innym portalu społecznościowym. Tymi kanałami komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Taka osoba ma wpływ na decyzję innych ludzi, z którymi łączą ją trwałe relacje, dlatego często bywa określana jako “lider opinii”. Dzięki wykreowaniu własnej “marki osobistej” jej publikacje osiągają wysokie zasięgi organiczne.

Jak wskazują badania, ponad 80% internautów wierzy rekomendacjom liderów opinii w takim samym stopniu, jak rekomendacjom bliskich sobie osób. Jeżeli wiesz, że twoja grupa docelowa to czynni użytkownicy social mediów, np. Instagrama, Facebooka – nie bój się zaryzykować i podejmij współpracę z influencerem. Jeżeli Twój wybór będzie trafny (czytaj: nie zlecisz promocji produktów motoryzacyjnych osobie ściśle związanej z branżą beauty) to taka współpraca może przynieść wiele korzyści Twoje marce.

Pamiętaj – to nie muszą być influencerzy z ogromnymi zasięgami. Postaw na osoby, które dopiero zaczynają “rosnąć” i nabierają rozpędu w swojej przygodzie z influencer marketingiem. Nawiązując taką współpracę nie musisz obawiać się wygórowanych stawek, możesz również zaproponować współpracę opartą na barterze. Wówczas Ty oferujesz swoje produkty w zamian za ich promocję, opinie, recenzje, testy. Określ swoje warunki i działaj!

Przykłady: Weronika Sowa, znana jako Wersow – polska influencerka promująca produkty polskiej marki Wawel.

Źródło: instagram.com/wersow/

Influencerka Paula Jagodzińska promująca polską markę 4F:


Źródło: Instagram.com/paula_jagodzinska

A tak zrobił to topestetic.pl – lider sprzedaży e-commerce z branży kosmetycznej, zamieszczając na swojej stronie głównej zdjęcia influencerów ze swoimi produktami:


Źródło: www.topestetic.pl

V.            Followersi i udostępnienia w social mediach

Twoi klienci publikują zdjęcia, filmy, na których oznaczają Twoją markę? Pokaż to innym! Wyświetlaj na swojej stronie posty osób, które kupiły Twoje produkty i chwalą się tym w social mediach, udostępnij post na swoim profilu. Pokażesz w ten sposób, jakie osoby już Ci zaufały. Pamiętaj, że dowód społeczny najsilniej działa z osobami, z którymi Twój klient się utożsamia. Ludźmi, którzy są do niego podobni.

Przykład: Sklep obuwniczy deezee.pl prezentuje na stronie głównej zdjęcia klientek, które oznaczają zakupione produkty na portalu społecznościowym Instagram.


Źródło: www.deezee.pl

VI.          Pokaż swoich partnerów biznesowych

W swoim portfolio masz już współpracę z wieloma firmami? Łączą Was trwałe relacje biznesowe? Sprzedajesz w swoim sklepie produkty różnorodnych marek? Jeżeli odpowiedź brzmi tak to wiesz już, że to kolejny rodzaj social proof, który ma wpływ na postrzeganie Twojego biznesu. Pokaż swoich partnerów biznesowych na stronie swojego sklepu – możesz to zrobić w formie umieszczenia logotypów konkretnych firm, których produkty sprzedajesz. Zobacz, jak zrobił to polski sklep eAzymut.pl – już w pasku na górze strony mamy całościowy przegląd firm, których produkty możemy znaleźć w ich sklepie.


Źródło: www.eazymut.pl

VII.         Wyeksponuj liczbę klientów

Ile osób zrobiło u Ciebie zakupy? Ilu użytkowników odwiedziło dzisiaj Twój sklep? Ile osób zapisało się do newslettera? Liczby są ważne, robią wrażenie a przede wszystkim – ludzie im ufają

Polski sklep, wywodzący się z Częstochowy, x-Kom.pl wykorzystuje liczby do budowania wiarygodności marki:


Źródło: www.x-kom.pl

Księgarnia internetowa bonito.pl w formie diagramu prezentuje m.in sprzedaż, liczbę zrealizowanych zamówień, zasoby produktów. Świadczą one nieodzownie o wielkości i randze sklepu oraz marki. Przyznajcie, że hasło “w Bonito.pl sprzedajemy książkę co 3 sekundy” robi wrażenie.


Źródło: www.bonito.pl

VIII.              Eksperci 

To osoba bardzo doświadczona w danej dziedzinie, ktoś kto wie najlepiej, jednym słowem – autorytet. Niekoniecznie musi być to osoba sławna – ważne, że znana środowisku, w którym sprzedajesz swoje produkty. Dowód społeczny w postaci ukazania eksperta promującego Twój produkt będzie silnie oddziaływał na decyzję zakupowe klientów. 

Przykład: Krzysztof Hołowczyc – znany kierowca rajdowy, rekomendujący klocki hamulcowe marki Brock:

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krzysztof-holowczyc-reklama-klockow-breck

IX.          “Mówią o nas” – czyli o roli mediów

Wzmianki o sklepie w mediach są świadectwem pewnej pozycji i rangi, które reprezentuje Twoja marka. Jeżeli media – zarówno te stricte branżowe, jak i ogólnokrajowe, poświęciły uwagę Twojemu sklepowi na łamach publikacji – warto się tym pochwalić. 

Przykład: Pakamera, sklep internetowy zrzeszający i promując sprzedawców niezależnych marek, na stronie głównej zamieścił logotypy mediów, które pisały o platformie.


Źródło: www.pakamera.pl

A tutaj przykład już mocno “branżowy” powoływania się na opinie mediów na stronie sklepu cyfrowe.pl 


Źródło: https://www.cyfrowe.pl/zasady-sprzedazy/o-sklepie.html

X. Polecenia znajomych 

Ten rodzaj social proof wiedzie zdecydowany prym, jeżeli chodzi o decyzje zakupowe oraz budowanie zaufania do marki. Twój Klient może szukać najlepszego rodzaju pieluch dla niemowląt na rynku w najatrakcyjniejszej cenie korzystając z wyszukiwarki Google, ale… kiedy znajomy zarekomenduje mu konkretny sklep – na 80% nie będzie uskuteczniał dalszych poszukiwań. Kupi tam, gdzie mu polecono.

W jaki sposób możesz wzmocnić polecenia od znajomych? W mailu po zakupach możesz umieścić kod rabatowy, którym klient może podzielić się ze znajomym. Ważne, aby zarówno ten klient, jak i jego znajomy mieli z tego jakąś korzyść, a więc wszelkie promocje typu jeśli Twój znajomy kupi z X to ty dostaniesz od nas Y zniżki na kolejne zakupy.

Warto jest również prosić o polubienie strony sklepu na kanale, gdzie prowadzisz swoją komunikację. Z pewnością już dawno zauważyłeś ten trend na Facebooku czy Instagramie – proponowane strony dla Ciebie to zwykle te, które polubili już Twoi znajomi. Algorytmy pracują dzień i noc. Tak więc, jeśli chcesz, aby Twój sklep był automatycznie polecany znajomym Twoich klientów, poproś o polubienie np. w mailu z podziękowaniem za zakupy.

XI. Dobro wraca – inicjatywa jest ważna!

A może po prostu robisz coś dobrego? Jeżeli część przychodów z Twojego biznesu przeznaczasz na szczytne cele – opowiedz o tym. Możesz wykorzystać do tego np. baner na stronie głównej, jak zrobił to sklep manymornings.com. Dobrze jest oglądać dobro! Takie social proof bardzo lubimy.


Źródło: https://manymornings.com/

XII.Inteligentne powiadomienia – czyli ile osób kupiło ostatnio Twój produkt?

Ten produkt ogląda właśnie 6 osób”, “5 osób kupiło ostatnio ten produkt”. Brzmi znajomo? Z pewnością, ponieważ inteligentne powiadomienia, bazujące na społecznym dowodzie słuszności, stanowią trzon działań marketingowych wielu sklepów internetowych. Answear.com jeden z dużych sklepów online z odzieżą przyznał w jednym z wywiadów, że:

“Wprowadzenie powiadomień na bazie społecznego dowodu słuszności doprowadziło do dwucyfrowego wzrostu konwersji.”

O ile zdobywanie opinii i ocen klientów, podobnie jak gromadzenie i publikacja referencji na stronie są działaniami długofalowymi, które ciężko jest wdrożyć z przysłowiowego “dnia na dzień”, o tyle mechanizm inteligentnych powiadomień wspierających sprzedaż w sklepie możesz mieć już… dziś.

Mechanizm inteligentnych powiadomień informuje osoby odwiedzające sklep, że inni użytkownicy np. dokonali niedawno u Ciebie zakupów. Możesz poinformować klienta odwiedzającego Twój sklep o czym tylko chcesz – ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Szybsze podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, mniejsze rozterki a w efekcie – rzadziej porzucane koszyki, i przede wszystkim – powracający klient, który ma do Ciebie zaufanie. Tak właśnie działają powiadomienia wyświetlane w czasie rzeczywistym.

Z tego typu rozwiązania, które ma w swojej ofercie Trustisto, korzysta m.in. sklep działający w branży meblarskiej – dkwadrat.pl.

Źródło: https://dkwadrat.pl/

Powiadomienia mogą znaleźć też zastosowanie np. w biznesie drukarskim online:


Źródło: https://lemonprint.pl/

Podsumowanie

Wiesz już, jak szeroki wachlarz social proof masz do dyspozycji, aby móc budować zaufanie klientów do swojego sklepu. Teraz czas, abyś obiektywnie ocenił, które z nich najlepiej zdadzą egzamin w przypadku Twojego e-biznesu. Przyznasz, że społeczny dowód słuszności niejedną ma twarz. I że warto je wykorzystywać – szczególnie w branży e-commerce okazują się nad wyraz skuteczne i bardzo szybko zwiększą konwersję w Twoim sklepie. Nie czekaj, wdrażaj i przekonaj się sam.

Mamy nadzieję, że pomogłam i już wkrótce niektóre z nich pojawią się na Twojej stronie.

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.