Konwersja w wakacje? Pewnie spadnie jak co roku.
Sezonowość sprzedaży poszczególnych branż pokazuje, że wakacje to zwykle sezon ogórkowy. W zależności od branży i jej specyfiki, sprzedaż potrafi spadać nawet o kilkadziesiąt procent, dlatego sporo właścicieli i managerów wykorzystuje ten czas na porządki i przygotowania do jesieni.
Można jednak wykorzystać narzędzia, które tę sprzedaż w tych okresach zdecydowanie podniosą.
Techniki marketingu on-site mają ogromne możliwości sprawdzania, testowania, analizy ofert specjalnych, które w końcówce trzeciego kwartału oraz całego czwartego będą świetnie działały.
Czym jest marketing on-site?
Pod pojęciem marketingu on-site należy rozumieć wszystkie działania, które jako właściciel sklepu podejmujesz, aby zatrzymać klienta na stronie swojego sklepu. W efekcie mają one prowadzić do optymalizacji konwersji (sprzedaży). W idealnym scenariuszu mają przyczynić się one do tego, aby użytkownik niewielkim nakładem sił dokonał zakupów na Twojej stronie – przeszedł stosunkowo płynnie do strony koszyka i sfinalizował transakcje. Świat e-commerce nie jest jednak czarno- biały – kto raz spróbował ten wie, że użytkownicy to cwane lisy – poszukują promocji, okazji, dwukrotnie sprawdzą całą Twoją konkurencję, zanim kupią u Ciebie. Chyba, że… podejdziesz do nich we właściwy sposób i wdrożysz odpowiednie techniki on-site. Są to m.in: overlay’e (tzw. nakładki z informacją o zniżkach), strippery (interaktywny pasek wyświetlany na górze strony z informacją o np. aktualnej promocji) – przywołane zabiegi to właśnie tzw. marketing on-site.
Przykład: overlay na stronie sklepu ubierzswojesciany.pl – za zapisy do newslettera sklep nagrodzi nas 5% rabatem:
Przykład: stripper na stronie sklepu cicius.pl – użytkownik na start otrzymuje komunikat, że sprzedawca przekazuje dochody z zakupów na jego stronie potrzebującym kotom – nietuzinkowy przykład wykorzystania marketingu on-site i budowania zaufania:
Czy jest sposób na wykorzystanie potencjału wakacyjnego ruchu?
On-site to niedoceniony potencjał sprzedaży który drzemie w każdym użytkowniku odwiedzającym sklep. Odpowiednie wykorzystanie ofert specjalnych, budowanie scenariuszy, dostosowanie oferty do zachowania użytkownika (exit intend – czyli komunikacji w momencie intencji opuszczenia strony), sposobu konsumpcji treści (czas spędzony, czasowe sloty odwiedzin), źródła ruchu który sklep pozyskuje, pozwala zobaczyć jak cennym i wielowymiarowym działaniem może być on – site
Analizuj, sprawdzaj, testuj. Co działa najlepiej? Jakie oferty nie mają szans powodzenia (darmowa dostawa powyżej 500 zł), jaką wiedzę możesz zebrać przygotowując się na najważniejszy ostatni kwartał roku.
No dobrze, to co mam zrobić?
- Po pierwsze zintegruj się z Partnerem, który daje Ci możliwość wykorzystania różnorodnych działań – będziesz je testował i sprawdzał ich skuteczność.
2. Zapytaj swojego opiekuna o propozycje szytą na miarę Twoich potrzeb – skoro usługa ma pomóc Ci osiągnąć cele sprzedażowe a Ty będziesz chciał zostać na dłużej, wykorzystaj perspektywę wielomiesięcznej współpracy aby zminimalizować koszty w tym obszarze marketingu.
3. Poproś o rekomendację – pamiętaj, że dostawca usługi on-site to nie tylko sprzedawca ale też doradca. Zapytaj o najlepsze praktyki, co działa u innych, czy warto budować ofertę dla większej grupy czy ją zawęzić? Jakie funkcje sprawdzają się najczęściej?
Jeśli zadziała w wakacje, to będzie działało zawsze?
1. Nie będzie działało, jeśli zrobisz to byle jak. Trzeba przygotować dobry layout, zastanowić się nad scenariuszami, dobrze przemyśleć ofertę dla swoich użytkowników. Bardzo często reklamodawcy wrzucają jeden pop – up z marną ofertą i narzekają, że nie działa. Nawet jeśli na początku był skuteczny.
2. Nie rób choinki. Różnorodność działań nie oznacza, że trzeba wykorzystywać je wszystkie na raz. Poproś dostawcę o rekomendację: jakie narzędzia służą w danym momencie ścieżki do zachęcania do zakupu? Jak zbudować ciągłość komunikacji nie narażając się na poczucie przytłoczenia Twojego użytkownika?
3. Pamiętajmy jednak, że są też momenty kiedy nalot dywanowy jest niezbędny. Black Friday i Cyber Monday to eventy w e-commerce gdzie panuje zasada „no mercy”. Kto pierwszy ten lepszy, kto zdobędzie uwagę użytkownika, szybciej poinformuje o ofercie specjalnej, zawróci z porzucanego właśnie koszyka – ten wygra. W takich momentach zasady fair play i dbanie o komfort użytkownika nie mają sensu. Dlaczego? Konkurencja nie będzie wyrozumiała i wszelkimi środkami zabierze Ci tę transakcję. Dlatego musisz być skuteczny – pierwszy, szybszy i bardziej atrakcyjny.
Zapytaj nas w Trustisto jak zbudować efektywną strategię marketingu on – site. Nie mamy bariery wejścia, każdy sklep zasługuje na szansę zwiększania konwersji.
Trustisto. Always on your on-site.