środa, 28 października, 2020

Jaka będzie przyszłość e-commerce? Posłuchajcie podcastu Rozmowy Facebooka

-

Karol Karpiński, Client Solutions Manager w Facebooku, był gościem szóstego odcinka nowego podcastu Rozmowy Facebooka. Opowiedział o tym, o ile w czasie pandemii zmieniła się liczba użytkowników internetu, ale też jak zwiększyła się liczba kupujących.

Czym e-commerce stał się na przestrzeni ostatnich lat? To pierwsze pytanie, które padło podczas rozmowy z Karolem Karpińskim. Ten zwrócił uwagę na to, że 50% światowego rynku e-commerce obejmuje Chiny.

Coraz więcej polskich internautów

– Do 2022 roku Chiny będą pierwszym krajem, według E-Marketera, gdzie większość handlu detalicznego odbywać się będzie online. W Polsce, według różnych statystyk, jest to około kilkunastu procent – powiedział Client Solutions Manager w Facebooku.

Same statystyki pokazują pewien rozstrzał, ale także trendy w e-commerce na najbliższe lata. Pytanie tylko, jak takie kraje jak Polska, odniosą się do nich i czy rzeczywiście mieszkańcy kraju będą kupować coraz więcej w Internecie.

Statystyki, mierzone w czasie pandemii, pokazują tendencję wzrostową zainteresowania zakupami online.

– To co przyniósł, bardzo pozytywnego, czas pandemii, to przyrost nowych użytkowników Internetu. W skali globalnej mówimy o 150 milionach osób. W Polsce w 2018 roku 52% osób korzystających z Internetu robiło zakupy online, w ubiegłym roku było to 57%, a w tym 73% – powiedział Karol Karpiński, Client Solutions Manager w Facebooku.

Coraz częściej wybieramy przelew tradycyjny

Oznacza to tyle, że w czasie ostatnich miesięcy z polskich stron internetowych zaczęło korzystać trzy miliony więcej osób. Sprzedawców internetowych na pewno zainteresuje także to, w jaki dokładnie sposób korzystamy dziś z Internetu.

– Z raportu Polskiej Izby Handlowej wynika, że zmalał udział mobajlu – dodał Karpiński. Autorzy badania zwrócili uwagę na to, że wbrew trendom, polscy internauci coraz mniej wybierają płatność online za zakupy w Internecie. Wiele osób wybiera płatność przelewem tradycyjnym albo przy odbiorze.

– Co to oznacza? Oznacza to tyle, że do Internetu weszły nowe osoby, które (…) nie były zaznajomione z szybkimi przelewami, BLIKami. To bardzo ciekawa rzecz – powiedział Karol Karpiński.

Odcinek ten to ciekawa dyskusja na temat e-commercu dotyczącego polskich internautów. Liczę, że dodacie podcast Rozmowy Facebooka do swojej listy podcastów e-commerce, bo zapowiada się bardzo interesująco.

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.