wtorek, 29 listopada, 2022

Strona głównaWywiadNasze szybkie przelewy są często kilkukrotnie tańsze od konkurencji. Poznajcie Montonio

Nasze szybkie przelewy są często kilkukrotnie tańsze od konkurencji. Poznajcie Montonio

Gdy na polski rynek wkracza kolejny dostawca płatności w e-commerce, właściciele sklepów sprawdzają jego ofertę. W zdecydowanej większości po prostu sprawdzają, czy zmiana dostawcy – i całe zamieszanie z tym związane – po prostu opłaci się. Od niedawna na polskim rynku działa Montonio, a my mieliśmy okazję porozmawiać z Andrzejem Bagińskim, Country Launcher w Montonio.

Dlaczego Polska jest dla Montonio ciekawym rynkiem?

Po pierwsze Polska to duży rynek, zarówno geograficznie, jak i pod względem wielkości potencjalnych klientów. Polska naturalna droga rozwoju dla krajów bałtyckich na całą Europę. Ponadto pod względem rozwoju technologii i popularności zakupów on-line, Polska jest jednym z liderów w Europie i dla takiej firmy jak nasza, to zdobycie nieocenionego doświadczenia.

Z drugiej strony, co przemawia za tym, żeby jako właściciel e-commerce skorzystać z Montonio?

Korzyści jest wiele:

  • niska prowizja, która dla małych i średnich firm jest nieosiągalna u obecnych operatorów,
  • wysoki współczynnik konwersji, który w zależności od miesiąca wynosi 93 – 95%, przy średniej rynkowej około 80%,
  • łatwość integracji – na najpopularniejszych platformach jak WooCommerce, WordPress, Magento, PrestaShop, Opencart, Voog, Odoo znajdują się nasze wtyczki, których instalacja to kwestia kilku minut – montonio.com/integrations. A i partnerzy, którzy mają sklepy zbudowane na indywidualnych rozwiązaniach mówią, że nasza dokumentacja API – docs.montonio.com/docs/api/payments sprawia, że integracja nie stanowi problemu,
  • najwyższej jakości system partnerski i dział obsługi klienta,
  • szybkość z jaką pieniądze trafiają na konto sklepu – do 1. dnia roboczego.

Zaprezentowane wyniki konwersji napawają optymizmem. Między 80% u konkurencji a 93-95% jest spora różnica, ciekawi mnie, jak Montonio przyczynia się do tak wysokiej konwersji?

Z jednej strony niezawodnością usługi. Banki miewają przestoje, przerwy konserwacyjne, a my nie. Możemy się pochwalić, że nasze usługi w trakcie kilku lat działalności na rynkach bałtyckich ani przez chwilę nie były niedostępne. Z drugiej strony, to kwestia UX i dokładnej informacji dla klienta z jakiego powodu transakcja nie doszła do skutku i jakie są alternatywy, żeby jednak transakcję dokończyć.

Porozmawiajmy o kosztach. Inni operatorzy wymagają opłat m.in. za weryfikację konta bankowego. Jak wygląda to w przypadku Montonio? Na czym zarabiacie?

Warto tutaj podkreślić, że rzeczywiście jesteśmy jedną z nielicznych firm, która poza prowizją od transakcji nie ma żadnych dodatkowych opłat, czy to abonamentowych, czy za czynności niezbędne do zarejestrowania u nas firmy.

Nasza strategia na rozwój nowych rynków zakłada wejście z podstawowymi usługami najpotrzebniejszymi i najczęściej wykorzystywanymi przez kupujących. Są to usługi, które chcemy dostarczyć po jak najniższej stawce, tak żeby każdy nawet najmniejszy sklep internetowy nie przepłacał za płatności internetowe. Ale to tylko ułamek usług jakie oferujemy. Czy mówimy o płatnościach internetowych, czy o dodatkowych usługach, które jeszcze w tym roku pojawią się również w Polsce, wszystko skalkulowane jest w ten sposób, żeby dostarczyć najwyższej klasy produkt po jak najniższej cenie, firma nie ma wielkiej struktury i kosztów. 

Jesteśmy nastawieni na automatyzację i optymalizację procesów tam gdzie jest to możliwe, a tam gdzie wymagany jest bezpośredni kontakt i pomoc, czyli sprzedaż i wsparcie klienta, wdrażamy najwyższej klasy procedury, tak by każdy partner firmy otrzymał w jak najkrótszym czasie wsparcie i informacje jakich oczekuje!

>W jaki sposób skutecznie skalować sprzedaż w sklepie internetowym<

Czym dzisiaj jest Montonio a czym będzie za kilka lat?

Dzisiaj Montonio to świetna alternatywa dla właścicieli e-commerce na obniżenie rachunków za płatności internetowe. Nasze szybkie przelewy są często kilkukrotnie tańsze od rozwiązań jakich do tej pory używali nasi klienci. Ale nasze ambicje sięgają znacznie dalej, a cel jaki nam przyświeca, to stworzenie narzędzia, dzięki któremu właścicielu e-commerce będą mogli zarządzać całym procesem zakupowym w swoim sklepie.

Z jednej strony to kwestia możliwości włączenia różnych form płatności, zarówno tych podstawowych jak szybkie przelewy, płatności kartą czy BLIK, poprzez coraz popularniejsze GooglePay, ApplePay czy PayPal po odroczone płatności i płatności ratalne. Wszystko po to, by nie tylko maksymalizować konwersję z procesu płatności, ale również dać każdemu z klientów możliwość najwygodniejszej dla niego formy zapłaty i tym samym maksymalizować konwersję całego sklepu.

Ale płatności, to tylko jeden z aspektów, naszą ambicją jest również ułatwianie pracy naszym klientom, stąd prace nad automatyzacją zwrotów oraz integracją naszego rozwiązania z firmami dostarczającymi zamówienia i np. możliwość drukowania etykiet prosto z naszego systemu partnerskiego za pomocą 1 przycisku.

Za kilka lat Montonio będzie na pewno dostępne na wielu rynkach w Europie, ale i na innych kontynentach i będzie służyć właścicielom e-commerce w łatwym zarządzaniu ich biznesem. Nie będzie to jednak oznaczać, że będzie to kompletne i uniwersalne narzędzie dla wszystkich! Rynek tak dynamicznie się zmienia, że zawsze będzie miejsce na rozwój, na szczęście zarówno właściciele, jak i pracownicy Montonio, młodzi ludzie z pasją i niesamowitą kreatywnością, którzy nie ustają w poszukiwaniu nowych, lepszych rozwiązań. 

Załóżmy, że zdecydowałem się na skorzystanie z Waszego systemu płatności. Jakie kroki powinienem poczynić, by wdrożyć rozwiązanie w swoim sklepie?

Droga jest uproszczona do minimum. Należy zarejestrować swoją stronę na montonio.pl i otrzymać od nas link do rejestracji firmy. Na końcu procesu właściciel firmy przechodzi proces weryfikacji tożsamości on-line, który dostarcza firma Veriff (jeden z estońskich jednorożców, który posiada wszelkiego rodzaju certyfikaty bezpieczeństwa CCPA, GDPR, WCAG i który bardzo dynamicznie poszerza bazę firm, które korzystają z jego rozwiązań weryfikacyjnych).

W trakcie procesu rejestracji wyraża się również zgodę na warunki współpracy, dzięki czemu nie potrzebne jest podpisywanie standardowej umowy. Umowę zawiera się z nami na czas nieokreślony, bez okresu wypowiedzenia. Po ukończeniu rejestracji nasz dział weryfikacji ma dwa dni robocze na sprawdzenie poprawności danych firmy i akceptację partnera. Po tym czasie na wskazany podczas rejestracji adres mailowy wysyłany jest mail aktywacyjny, który zawiera instrukcję uruchomienia jednej z wtyczek na popularnych platformach lub instrukcję integracji bezpośredniej poprzez nasze API.

Dla kogo Montonio to najlepsze rozwiązanie? Dla sklepu z 100, 1 000 czy 10 000 transakcji online miesięcznie?

Partnerzy, z którymi obecnie pracujemy są tak różnorodni i prowadzą tak zróżnicowaną działalność, że ciężko tak naprawdę powiedzieć, że nasze rozwiązania przypadły danej grupie e-commerce szczególnie do gustu. Montonio jest dobre dla każdego, kto chce mieć w swoim sklepie nowoczesne, niezawodne rozwiązanie płatnicze, wysoką konwersję z procesu płatniczego, pieniądze na koncie najdalej 1. dzień roboczy po transakcji i kontakt z kimś, kto pomoże w razie jakichkolwiek problemów.


Andrzej Bagiński. Country Luncher w Montonio. Związany z nowoczesnymi technologiami od 15 lat. Głównie w obszarze sprzedaży, optymalizacji procesów i zarządzania. Ponad 7 lat spędzonych na budowaniu firmy Booking.com w Polsce na różnych stanowiskach. Późniejsze doświadczenia w rozwijaniu Uber Eats na rynkach CEE oraz rozwijanie startupów z krajów bałtyckich na rynku polskim.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

Mamy 2022!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2022!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Adam Łopusiewicz
Adam Łopusiewicz
Napisał tysiąc artykułów, przeprowadził setki wywiadów i przeczytał drugie tyle książek. Pasjonuje go przede wszystkim człowiek, a dokładniej to, dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje. Branża e-commerce to dla niego coś wyjątkowego – od lat jest jej uczestnikiem i właśnie spełnia swe marzenie, by stać się kimś więcej. Nie stoi w miejscu, bo większość dnia spędza siedząc przy biurku. Mąż i majster na budowie rodzinnego domu.
RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne

Mamy 2022!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2022!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji w e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation