środa, 9 października, 2024

Strona głównaPoradnikJak wybrać hashtagi na Instagram? Podpowie ten generator hashtagów

Jak wybrać hashtagi na Instagram? Podpowie ten generator hashtagów

Hashtagi na Instagram to sposób na znalezienie przez użytkownika interesujących w danym temacie zdjęć. Właścicielom polskich e-sklepów w wywiadach często zadajemy to samo pytanie, które powstało po stwierdzeniu, że w internecie sprzedaje się przede wszystkim zdjęciami. Pytamy o to, co ich zdaniem jest ważniejsze: opis, czy zdjęcie? My stawiamy na opis, dlatego przedstawiamy sprawdzony sposób na to, na podstawie jakich danych wybrać hashtag na Instagram.

Generator hashtagów krok po kroku

Hashtag – co to jest?

Hashtag powstał z myślą segregacji postów. Ich celem jest krótkie opisanie rodzaju czy tematyki prezentowanego zdjęcia. Hashtagi od początku cieszyły się sporym zainteresowaniem na Instagram, dlatego też twórcy udostępnili możliwość obserwowania hashtagów. Dzięki temu nie musimy obserwować konkretnej marki, by zobaczyć wszystkie zdjęcia dotyczące np. #blackwatch. Obserwując sam hashtag będziemy mieć możliwość przejrzenia najnowszych publikacji wszystkich marek czy też użytkowników, którzy dodali w opisie posta wybrany hashtag.

Przykładowym hashtagiem, który zalecamy śledzić jest #xmas. W ubiegłym roku prześledziliśmy najchętniej polubione zdjęcia okraszone właśnie tym hashtagiem. Utworzyliśmy także arkusz google, w którym możecie sprawdzić 50 najpopularniejszych zdjęć z wspomnianym hashtagiem – znajdziecie tam instagramowe zdjęcia z wysokim wynikiem polubień sięgającym 5 tys., 10 tys. czy 50 tys. polubień.

Hashtag generator

Przygotowałeś sesję zdjęciową produktu, nad którym pracowałeś przez kilka tygodni? Dopracowałeś każdy szczegół nowego zdjęcia? Po publikacji okazało się, że zdjęcie nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem jak przypuszczałeś? Prawdopodobnie wybrałeś błędny hashtag na Instagram. Algorytmy Instagram są tak dobrane, by pokazywać użytkownikom najbardziej popularne zdjęcia, a te mają przecież swoje tag.

Na szczęście ktoś stworzył program do generowania hashtagów na Instagram. Dzięki Display Purposes dowiesz się, jakich hashtagów używają influencerzy publikując zdjęcie w nowych butach, zaglądając do designerskiej torebki, czy siedząc na wyjątkowo wygodnej pufie, przy kominku. Wystarczy, że wpiszesz swoje słowo kluczowe (w powyższych przykładach byłoby to np. #bag). Jakie propozycje otrzymamy?

generator hashtagów

Liczba hashtagów – ile hashtagów dodać do opisu zdjęcia?

Zdaniem twórców generatora hashtagów, wystarczy skopiować zaproponowane tagi, by podnieść zainteresowanie zdjęciem, czy liczbę wyświetleń. Dlaczego zaproponowano 30 tagów? Bo takie jest ograniczenie Instagramu. Z drugiej strony, zauważyliśmy, że duże marki często korzystają z maksymalnej liczby tagów. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu i po prostu przetestować tę metodę.

Każde narzędzie może się jednak mylić, dlatego rekomendujemy, by testować zainteresowanie konkretnych fraz. Jak dowiedzieć się, który hashtag na Instagram będzie cieszyć się największym zainteresowaniem? Pomocna może być lista/ranking najpopularniejszych tagów. Co prawda nie da to odpowiedzi na to, jak dokładnie dobrać tagi, ale pomoże w podjęciu decyzji.

> 50 instagramowych inspiracji na posty na czas Świąt Bożego Narodzenia <

Jakie hashtagi na Instagram dodają popularne sklepy?

Westwing Instagram

Westwing w wielu zdjęciach na Instagram hashtagi dodaje dopiero w komentarzu, a nie pod samym zdjęciem. Na powyższym przykładzie, lista użytych hashtagów wygląda tak.

hashtag instagram

DEEZEE SHOES Instagram

Many Mornings Instagram

Niestety nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie, czy hashtagi są gwarantem polubień na Insta. Zauważyliśmy, że niektóre sklepy publikują kilkanaście hashtagów pod każdym zdjęciem. Są też takie, które dodają zaledwie garść hashtagów, a zdjęcia cieszą się sporym zainteresowaniem.

hashtag Instagram

Znasz inny generator hashtagów na Instagramie? Podziel się linkiem w komentarzu, chętnie dodamy go do tego artykułu.

Adam Łopusiewicz
Adam Łopusiewicz
Napisał tysiąc artykułów, przeprowadził setki wywiadów i przeczytał drugie tyle książek. Pasjonuje go przede wszystkim człowiek, a dokładniej to, dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje. Branża e-commerce to dla niego coś wyjątkowego – od lat jest jej uczestnikiem i właśnie spełnia swe marzenie, by stać się kimś więcej. Nie stoi w miejscu, bo większość dnia spędza siedząc przy biurku. Mąż i majster na budowie rodzinnego domu.
RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji dla e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation