Zbudować społeczność wokół marki – to cel, który powinien przyświecać każdemu sklepowi. Bliski kontakt z zaangażowaną społecznością, przynosi spore korzyści. Sklep dzięki temu poznaje bliżej swoich klientów, dowiaduje się o ich oczekiwaniach, a klient ma szansę na zniżki i rabaty. Dziś postanowiliśmy pokazać podejście marki Obsessive, która w wyjątkowy sposób dba o zainteresowanie fanów.
Sklep Obsessive od miesięcy tworzy unikatowe materiały graficzne, które angażują społeczność, zachęcają do komentowania i polecania postów. – Każdego dnia szukamy inspiracji i pomysłów na kreatywne posty i zaangażowanie naszych obserwujących. Czasami pomysł musi dojrzeć. Nie na wszystko jest czas tu i teraz. Tak było w przypadku krzyżówki czy planszówki – mówi Natalia Front, dyrektor marketingu Obsessive.
Tematyczna krzyżówka Sexy Jolka ukazała się z okazji 14. urodzin marki. Składała się z trzynastu haseł, pięciu poziomo i ośmiu pionowo. By ją rozwiązać trzeba było znaleźć hasło za pomocą takich podpowiedzi jak:
- seksowna, zakładana pod ubranie lub na wieczór we dwoje,
- nazwa kostiumu Obsessive, który gwarantuje prawdziwy odlot,
- zakładana jako zalotny dodatek do bielizny.
Pikantna gra planszówka także spotkała się z zainteresowaniem fanów, a żeby ją pobrać trzeba było wejść w link prowadzący do bloga marki. Obserwatorzy mieli do wyboru dwie wersje: Związki i podwiązki oraz Kto pierwszy dojdzie… na metę!
Trochę inny rok
Skąd pomysły na tego typu akcje? – Bywa, że jest to spontaniczny pomysł. Najczęściej jest to jednak praca od podstaw. Sprawdzamy potrzeby naszych konsumentów. Pytamy ich o zdanie. Rodzą się z tego bardzo ciekawe pomysły, które systematycznie realizujemy. Kalendarz jest wydawany od prawie początku istnienia marki. Inspiracją był Pirelli, jednak nasz miał być inny, bardziej… Obsessive. Dlatego właśnie nasz kalendarz ma trochę inny rok, rok Obsessive. Zaczyna się świętem miłości i na nim kończy – mówi Natalia Front.
Sama realizacja tego typu materiałów graficznych zawsze zaczyna się od pomysłu. Następnym etapem jest rozpisanie zadań, kolejnych kroków realizacji. – Najprzyjemniejszą częścią jest sprawdzanie czy wszystko działa. Siadamy wtedy całym zespołem nad na przykład grą i gramy. Często prototypy przekazujemy zaprzyjaźnionym testerom, którzy sprawdzają, czy wszystko jest zrozumiałe czy kolejne kroki są logiczne. Wydanie produktu jest zawsze najprzyjemniejsze. Czujemy się szczęśliwi mogąc pokazać światu projekt, nad którym pracowaliśmy tygodniami – dodaje dyrektor marketingu.
Baw się, inspiruj, kochaj
To motto zespołu marketingu Obsessive, którym kieruje się tworząc każdy post, wiadomość, grę czy materiał reklamowy. Jakie efekty do dziś przyniosły materiały stworzone specjalnie dla społeczności? – Zarówno krzyżówka, jak i gry to elementy związane z inspirowaniem par do spędzania czasu razem, do podsycania relacyjności w związku, dlatego zależało nam na wzroście świadomości marki Obsessive, jako brandu dbającego o pary, o ich relacje. Ilość pobrań gry oraz zaangażowanie w posty przełożyły się na zwiększoną ilość wejść na obsessive.com i realizację celów dodatkowych, jakim w tym przypadku był zakup bielizny – mówi Natalia Front.
Zainteresowanie planszówką okazało się tak duże, że niebawem ukaże się jej wersja fizyczna. Z kolei kalendarz (co miesiąc publikowana jest nowa wersja) każdego roku jest wydawany w ograniczonej ilości i nie można go kupić. Jest prezentem dla najwierniejszych fanów, klientów marki. Można go zdobyć tylko poprzez działania dodatkowe np. udział w konkursach. Każdego roku zainteresowanie nim jest coraz większe.