środa, 28 października, 2020

Program lojalnościowy. Co klientom oferują polskie sklepy internetowe?

-

Cel programu lojalnościowego jest jeden: zachęcić klienta do częstszego kupowania naszych produktów. Każdy sklep w inny sposób zachęca odwiedzających do udziału w programie, ale nie o tym w dzisiejszym artykule. Jak wiecie, stale przyglądamy się polskim sklepom internetowym, dlatego dziś zebraliśmy dla Was pięć przykładów programów lojalnościowych.

Mamy nadzieję, że pomogą Wam w podjęciu decyzji o stworzeniu własnego programu lojalnościowego, dzięki któremu klient będzie mógł kupować produkty taniej, a właściciel sklepu zwiększy szansę na sprzedaż kolejnych produktów tej samej osobie. Poniżej znajdziecie wybrane przykłady programów lojalnościowych.

1. Answear Club

Dołączając do klubu Answear Club jesteśmy kuszeni hasłem: “Za każdy zakup otrzymasz od nas 10% jego wartości”. Znaczy to tyle, że jeśli kupimy przez answear.com spodnie za 300 złotych, otrzymamy zniżkę 30 złotych na kolejne zakupy. Zwrócone środki możemy wykorzystać na dowolne produkty z oferty answear.com, choć warto wiedzieć, że promocje nie łączą się. Możemy także pokryć nimi do 50% wartości prezentowanych produktów. Uczestnictwo w klubie daje także dostęp do specjalnych ofert zakupowych.

Co jeszcze warto wiedzieć o “Answear Club”? To jeden z pierwszych programów lojalnościowych na polskim rynku e-commerce, istnieje od 2012 roku. Pół roku później, sklep poinformował, że do klubu zapisało się ponad 30 tys. klientów. W 2016 roku, w wywiadzie dla portalu Evigo.pl, podano informację, że członkowie tego klubu dokonują cztery razy więcej zakupów niż pozostali klienci i generują 79 proc. przychodów sklepu. Uważamy, że te dane jasno pokazują, dlaczego warto stworzyć program lojalnościowy do swojego sklepu.

2. OneDayMore

Stała zniżka 25% na wszystkie musli, granole i owsianki, darmowa dostawa już od 75 zł, newsletter z informacjami o promocjach i najnowszej ofercie, oferty specjalne tylko dla klubowiczów. To wszystko to zalety kolejnego klubu zakupowego, który co prawda nie jest typowym programem lojalnościowym, ponieważ nie zbiera się w nim punktów wymiennych na rabaty czy nagrody. Mimo wszystko podaliśmy go jako przykład utrzymania klienta w sklepie internetowym. 

OneDayMore już na pierwszej odsłonie strony głównej zachęca do zapisania się do programu, który nazwał Klub OneDayMore & More. Po krótkiej rejestracji i potwierdzeniu chęci otrzymywania newslettera, możemy przejrzeć ofertę sklepu. Od razu zauważymy realne korzyści dołączenia do klubu, gdyż obok standardowej ceny produktu widzimy na czerwono obniżoną cenę, dzięki udziałowi w klubie OneDayMore & More. I tak, dołączając do klubu granola owocowa kosztuje 13,49 złotych, a jej standardowa cena to 17,99 złotych.

3. Elfa Pharm

Sklep internetowy producenta kosmetyków od miesięcy cieszy się zainteresowaniem m.in. ze względu na program lojalnościowy. W jego opisie znajdziemy trzy zalety zachęcające do zapisu. Pierwsza dotyczy newslettera, jeśli zostawimy swój adres e-mail otrzymamy zniżkę na 20% do wykorzystania przy zakupach za minimum 50 złotych. Kolejną zachętą jest część główna programu lojalnościowego: punkty wymienne na rabaty. Za każde wydane 20 groszy otrzymujemy 1 pkt wymienny na 1 grosz obniżający wartość koszyka zakupowego.

Dzięki temu, gdy wydamy 50 złotych na zakupy, otrzymamy 2,5 złotego rabatu na kolejne zakupy. Dołączenie do klubu Elfa Pharm przynosi jeszcze jedną korzyść: dostęp do gratisowych produktów. Jeśli wartość naszego koszyka przekroczy 50, 100, 150 i więcej złotych, otrzymamy możliwość dorzucenia do koszyka gratisów. “Im większe zamówienie, tym więcej atrakcyjnych gratisów do wyboru” – czytamy w opisie programu.

4. Sizeer

Sizeer, sklep internetowy z obuwiem i odzieżą typu streetwear, zachęca klientów do zapisania się do newslettera zniżką 10% na pierwsze zakupy. Tych, którym podoba się asortyment zachęca do dołączenia do klubu SizeerClub, czyli pobrania aplikacji. Za zakupy z jej poziomu otrzymujemy punkty, zgodnie z zasadą każdej wydanej złotówki zamienionej na 1 pkt. Punkty możemy wymieniać na rabaty kwotowe, procentowe, ale i pozwalają uczestniczyć w konkursach z nagrodami.

Twórcy Sizeera wyszli jeszcze bardziej naprzeciw klientom i by ich zachęcić do udziału w klubie, zaproponowali także extra zadania pozwalające na zdobycie dodatkowych punktów. Warto zaznaczyć, że wymienione punkty na rabaty czy nagrody mają swój termin ważności. Niestety nie znamy statystyk tego klubu zakupowego, ale przypuszczamy, że wzbudza zainteresowanie klientów. Podobny program lojalnościowy (1 zł to 1 pkt) prowadzą także sklepy konesso.pl i kontaktowe.pl.

5. Monety Allegro

To jeden z unikalnych programów lojalnościowych na polskim rynku sklepów internetowych. Nie wymaga ponownej rejestracji i dołączania do klubów, wystarczy, że będziemy dokonywać zakupów tak jak zwykle – tyle, że z aplikacji Allegro. W znalezieniu oferty sprzedawców z monetami pomoże specjalny filtr, który odrzuci wszystkie oferty bez monet. Dzięki temu przedmiot, którego potrzebujemy, kupimy otrzymując dodatkowo monety. Jakie są warunki ich przyznania?

Tak jak wspomnieliśmy, dana oferta musi posiadać znaczek Monet Allegro – zobaczymy przy nim także, ile sztuk otrzymamy za dany zakup. Drugim warunkiem koniecznym jest wybranie opcji płatności z góry za dany przedmiot, co pozwoli od razu naliczyć monety. Te wymieniamy do obniżenia cen. Za uzbieranych 10 monet możemy obniżyć wysokość płatności za kolejny produkt o 10 złotych. Monety ważne są rok od otrzymania. Zgodnie z ostatnimi danymi, z Monet Allegro korzysta 4 mln użytkowników.

Dajcie znać w komentarzach, czy i Wy zastanawialiście się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego we własnym sklepie. Podzielcie się Waszymi uwagami na ten temat, a jeśli macie obawy – także dajcie znać. Chętnie dotrzemy do ekspertów, którzy wyjaśnią, jak rozwiązać problemy, o których wspominacie.


Zdjęcie główne artykuły pochodzą z unsplash.com.

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.