środa, 9 października, 2024

Strona głównaMarketingFOMO w e-commerce – te techniki zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie!

FOMO w e-commerce – te techniki zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie!

Kasia kupiła ostatnio ten produkt; „W naszym sklepie zostały już tylko 2 sztuki tego artykułu; Dziś spory ruch – w naszym sklepie robi właśnie zakupy 98 osób. Czy widząc tego rodzaju komunikatu nie odczuwasz presji zakupu? Produkt może zaraz zniknąć ze strony, ktoś może Cię ubiec w wyścigu po ostatnią sztukę… Ponadto wiele osób -poza Tobą – szuka na tej stronie czegoś do kupienia. Jak to działa, że takie informacje popychają konsumentów do szybszej decyzji o zakupie?

Poznaj efekt FOMO (ang. fear of missing out) i wykorzystaj jego magiczny wpływ w swoim e-sklepie.

Jak wdrożyć narzędzia wywołujące FOMO?

Strach przed byciem pominiętym (FOMO) doskonale zdaje egzamin w sprzedaży e-commerce. Technikę tę wykorzystują zarówno małe, jak i duże sklepy. Jeżeli obawiasz się ogromu pracy i instalacji kilku aplikacji, aby móc przetestować ją w swoim sklepie, uspokajam. Możesz zrobić to skutecznie przy użyciu jednej aplikacji. W tym artykule zaprezentuje 5 najskuteczniejszych technik. Każdą z nich możesz wdrożyć dzięki Trustisto. Narzędzie posiada gotowe instrukcje integracji dla ponad 20 platform sklepowych. Dzięki nim, bez pomocy programisty, możesz zainstalować moduły. Gotowy? Zainspiruj się tymi przykładami!

Kliencie, spiesz się! Oferty ograniczone czasowo

Efekt FOMO najszybciej uzyskasz poprzez pokazanie użytkownikowi, że Twoja oferta jest ograniczona czasowo. Zadbaj o to, aby taki komunikat był wyrazisty i czytelny. Krzykliwy baner na stronie głównej sklepu? Ok, czemu nie, jednak tego typu praktyka powoli odchodzi już w niepamięć e-commercowych „dobrych praktyk”. Teraz, aby przykuć uwagę w sposób skuteczny i niebanalny, możesz zastosować w tym celu specjalne zegary. Taki licznik, odmierzający czas do zakończenia promocji, od razu przykuje uwagę klienta. Wywoła tym samym efekt FOMO. Tykający zegar będzie skutecznym motywatorem do dokończenia zakupów.

Tak może on wyglądać na stronie Twojego sklepu. Wykorzystasz gotowy szablon modułu Trust Bar z licznikami Trustisto

Przy pomocy Trust Bara możesz również informować klientów o darmowej dostawie:

Przewagą aplikacji nad innymi tego typu narzędziami na rynku jest możliwość precyzyjnego targetowania grupy odbiorców, którym chcemy wyświetlić komunikat. Dzięki temu informację o promocji możesz skierować tylko do konkretnej grupy np. powracających na stronę użytkowników.

Przykład ze strony sklepu: www.unicornbeauty.com.pl

Upływający czas to też sprzymierzeniec w walce o ratowanie porzuconych koszyków. Moduł Trust Overlay od Trustisto umożliwia przyznanie kodu rabatowego na dokończenie zakupów, kiedy klient próbuje uciec ze strony sklepu:

Przykład ze strony sklepu: my-concept.pl

Nieśmiertelny social proof – siła powiadomień

Dowód społeczny jest silnie sprzężony z FOMO. Konsumenci nie od dziś są pod silnym wpływem decyzji, które podejmują inni. Pomyśl tylko: czy widząc kolejkę stojącą przed sklepem sam nie masz ochoty również zapoznać się z ofertą tego sklepu? Te prawidłowości zachodzą również w świecie zakupów online. Widząc, że inni użytkownicy robią na stronie Twojego sklepu zakupy, stajesz się w oczach potencjalnego klienta wiarygodnym sprzedawcą. To zawsze o jeden argument więcej, aby dokonać w sklepie zakupów.

Pokaż, że inni, realni użytkownicy robią na Twojej stronie zakupy. Wyświetlenie komunikatu „Ania z Poznania kupiła niedawno produkt X„, zwiększy prawdopodobieństwo podjęcia przez użytkownika działania. Zbuduje także zaufanie. Takie powiadomienie stworzysz przy pomocy Trustisto w mniej niż 5 minut:

Pokaż, że inni użytkownicy właśnie oglądają ten produkt. Są więc nim potencjalnie zainteresowani. To również wywoła efekt FOMO. Wykorzystaj ikonkę ognia – efekty wizualne są również ważną częścią FOMO:

Powiadomienia social proof Trustisto są w pełni konfigurowalne. Oznacza to, że możesz wpisać na nich dowolny komunikat oraz dostosować je do szaty graficznej swojego sklepu.

Nie potrzebujesz pomocy grafika, zrobisz to samodzielnie dzięki intuicyjnemu panelowi i gotowym szablonom.

Komu wyświetlać takie powiadomienia? Możesz pokazywać je wszystkim użytkownikom odwiedzającym Twój sklep. Możesz też skierować je tylko do grupy pochodzącej z konkretnego źródła – np. ruchu z Ceneo, Google. Jeżeli Twoją grupą docelową są osoby mieszkające w dużych miastach np. Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, to możesz wywoływać powiadomienia tylko dla nich. Pomocne, prawda?

Pokaż, że w Twoim sklepie jest tłum ludzi

Jak wiesz już z początku tego artykułu, ludzie robią zakupy tam, gdzie inni. Widząc komunikat o liczbie aktualnie kupujących w sklepie, nabierają zaufania. Wywoła to również efekt FOMO. Duże liczby świadczące o innych osobach, potencjalnie zainteresowanych kupnem, wpływają na decyzje zakupowe.

Takie powiadomienie warto wyświetlić użytkownikom w swoim sklepie i sprawdzić efekt. Robi tak m.in sklep militarialodz.pl:

Źródło: https://militarialodz.pl/

aż 444 osób szuka na stronie produktów do kupienia. Czy nie jest to wystarczający argument, aby skłonić do szybkiej akcji zakupowej? Oceń sam:-)

Nie jest to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla dużych sklepów. Z powodzeniem zda egzamin również w przypadku małych sklepów. Rozpoczynając przygodę z e-commerce początkowo na Twojej stronie może być niewielki ruch. Zakupom nie sprzyja też niska rozpoznawalność sklepu czy marki. Potencjalny klient z dozą nieufności porusza się po stronie. Widząc powiadomienie o innych osobach, które podobnie jak on odwiedzają sklep w czasie rzeczywistym zmienia swoje nastawienie. Jego stosunek do Ciebie jako sprzedającego, któremu już ufają inni, zmienia się. Z pewnością z większą dozą prawdopodobieństwa rozważy swój zakup.

Oceny i opinie – zawsze na czasie

Słowa Twoich klientów mają moc. Dlatego zadbaj o ich opinie i oceny po zakupach zrealizowanych w sklepie. Ta technika wykorzystania FOMO sprawi, że potencjalni klienci zobaczą, że inni również kupili produkty, które spełniły ich oczekiwania. Ponadto zyskają wiedzę na temat procesu zakupowego (np. powiadomienie z oceną 5- gwiazdkową).

Z Trustisto stworzysz powiadomienia z oceną Twojego sklepu. Np. gdy klient wystawi Ci pozytywną opinię w Google Moja Firma. Możesz znaleźć swoją ulubioną 5-gwiazdkową recenzję i utworzyć statyczną wiadomość. Dzięki takiej informacji nowi użytkownicy po kliknięciu w powiadomienie zostaną przekierowani do recenzji, z którą będą mogli się zapoznać.

Zobacz, jak stworzyć takie powiadomienie krok po kroku tutaj.

Informacja o stanach magazynowych

E-sklepy coraz częściej decydują się na informowanie swoich klientów o aktualnych stanach magazynowych. To nie tylko aspekt transparentności, ale również i wywoływanie efektu FOMO. Komunikaty z informacją: „W naszym magazynie zostały już tylko 2 sztuki tego produktu” czy „Pospiesz się! Na naszej stronie pozostało już tylko 5 par butów XYZ” pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe klientów. Przekłada się to na wyższą konwersję. Zerknij, jak mogą prezentować się takie powiadomienia:

Jaki mają przynieść efekt? Przede wszystkim zmotywować klienta do szybszej decyzji zakupowej. Zobacz, jak wygląda na stronie sklepu, który korzysta z narzędzi Trustisto:

Źródło: https://moremoi.com/sweter-softty-v-neck-grey

Efekt FOMO możesz również wywołać skłaniając klienta do zapisania się do powiadomienia o dostępności danego produktu/ rozmiaru. Obecnie produkt nie jest dostępny ale dajesz mu iskierkę nadziei, że powróci na Twój magazyn – np. ze zwrotów. Pokaż klientowi, że ma jeszcze szanse na zakup produktu, który wpadł mu w oko. To taki efekt FOMO odwleczony w czasie. Otrzymując powiadomienie o dostępności, mając świadomość, że lada moment może go zabraknąć na stanie, użytkownik bardzo szybko dokona zakupu.

W Trustisto dostępne są również dedykowane rozwiązania. Na życzenie przygotowujemy powiadomienia informujące o konkretnych zdarzeniach. Są nimi m.in zapisy do powiadomienia o dostępności produktu. Kiedy klient zobaczy takie powiadomienie czuje, że innym również zależy na upatrzonym produkcie. To jasny przekaz, że szansa jeszcze istnieje. Klient może kupić produkt w tzw. „drugiej rundzie”. To mocne call to action, aby zapisać się do powiadomienia. Inni przecież już to zrobili i podobnie jak on – czekają na wiadomość o dostępności produktu.

Spójrz, jak takie dedykowane rozwiązanie wygląda na stronie sklepu, który korzysta z Trustisto:

https://laurella.pl/product-pol-2362-Sukienka-Elisabetta-Roses.html?query_id=4

Podsumowanie

Zastosowanie technik FOMO może przesądzić o Twoim sprzedażowym sukcesie w e-commerce. Dobry #onsite marketing potrafi zdziałać cuda w wynikach konwersji. Ufam, że już wkrótce się o tym przekonasz, wdrażając zaprezentowane wyżej techniki #FOMO w swoim e-sklepie.

Tutaj rozpoczniesz swoją przygodę z narzędziami Trustisto.

Jeżeli potrzebujesz w tej kwestii indywidualnej porady – napisz do mnie: marta@trustisto.com. Przyjrzę się praktykom w Twoim e-sklepie i zaproponuje najlepsze rozwiązania.

Źródło:

  1. https://blog.trustisto.com/pl/fomo-w-e-commerce-najskuteczniejsze-techniki/
  2. https://blog.trustisto.com/pl/nasze-sposoby-na-fomo/
Marta Mierzyńska
Marta Mierzyńskahttps://trustisto.com
Customer Success Manager w Trustisto. Trustisto to zestaw narzędzi social proof dla e-commerce, które budują zaufanie i zwiększają konwersję. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do mnie: marta@trustisto.com - podpowiem Ci, jak wdrożyć narzędzia onsite marketingu w Twoim sklepie.
RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji dla e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation