wtorek, 18 lutego, 2025

Strona głównaNewsCzy warto wprowadzić sprzedaż transgraniczną do swojej strategii e-biznesu?

Czy warto wprowadzić sprzedaż transgraniczną do swojej strategii e-biznesu?

Sprzedaż międzynarodowa niesie za sobą duży potencjał dla polskich e-biznesów. Dzięki wyjściu na zagraniczne rynki masz możliwość poszerzenia przedsiębiorstwa, a także dywersyfikacji kapitału i w efekcie wypracowania jeszcze większych zysków. Sprawdź, czy warto wprowadzić cross-border w Twoim e-sklepie!

Sprzedaż zagraniczna. Ogromna szansa dla e-sklepu

Dziś wejście na zagraniczny rynek jest prostsze niż kilka lat temu. Sklepom internetowym sprzyjają działania Unii Europejskiej na rzecz zunifikowanego rynku, a platformy e-commerce w prosty sposób umożliwiają ekspansję zagraniczną. Sprzedaż transgraniczna może zapewnić zrównoważony rozwój, a także pozytywnie wpływać na większą świadomość marki.

Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet wdrożenia cross-border’a do swojej strategii biznesowej jest międzynarodowa ekspozycja marki i jej produktów. Sprzedawcy mogą podbijać rynki z gospodarkami rozwijającymi się i kierować swoje produkty do najbardziej chłonnych regionów. W Europie jest wiele państw, których rynek e-handlu jest bardzo obiecujący.

Sprzedaż transgraniczna oznacza również poszerzenie bazy klientów. W Europie jest wiele krajów, które charakteryzują się dynamicznym wzrostem w sektorze e-commerce. Wśród nich jest m.in. Słowenia, Rumunia, Bułgaria oraz Chorwacja. Wydawać się może, że kraje te są dość odległe geograficznie, to cechują się sporą perspektywą wzrostu. Warto zaznaczyć, że Słoweńcy to nowoczesny naród, zamożny, często nazywany “małą Skandynawią”. Słowenia ma silną siłę nabywczą, mimo że populacja tego kraju, to zaledwie 2 miliony ludzi. Natomiast rynek e-commerce w Rumunii wzrósł w 2021 roku o 30 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, a do końca 2022  spodziewany jest wzrost między 20 a 30 proc. 

Każdy rynek ma swoją specyfikę, sprawdź, co należy wziąć pod uwagę podczas ekspansji międzynarodowej.

Popyt przez 365 dni w roku i zyskanie przewagi konkurencyjnej

Dzięki aktywności na kilku rynkach (często w różnych klimatach i porach roku) można cieszyć się stałym popytem przez cały rok. E-sklepy, które sprzedają w tym samym kraju, często są ograniczone sezonem, a także klimatem. Natomiast sprzedając na rynku międzynarodowym, można korzystać ze szczytów popytu na swój produkt przez cały rok. Sklep internetowy korzysta z sezonowych wzrostów, które występują o różnych porach roku w różnych krajach i warunkach pogodowych.

Warto zaznaczyć, że sporo przedsiębiorców decyduje się na transgraniczny e-handel, aby uzyskać konkurencyjność nad rywalami. Zaletą tego rodzaju sprzedaży jest to, że można zyskać przewagę “pierwszego na rynku”. Takie położenie pozwala budować silną świadomość marki wśród potencjalnych klientów, zanim zrobią to konkurenci.

Handel transgraniczny nie jest krótkotrwałym trendem w e-commerce. Konsumenci, którzy przenieśli się do Internetu w ciągu ostatnich kilku lat, zapewne w nim zostaną. Sektor e-commerce na rynkach rozwiniętych robi się coraz bardziej konkurencyjny i ciasny, a to wymaga poszukiwania nowych kierunków rozwoju. Sprzedaż zagraniczna może być jednym z nich. 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży zagranicznej w e-commerce to możesz sprawdzić to w e-booku od AtomStore – 5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej, dodatkowo w publikacji znajdują się eksperckie komentarze – sprawdź sam!

Pobierz e-book za darmo: atomstore.pl.

RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji dla e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation