Klient płaci później, ale sklep zyskuje teraz. Poznajcie PayPo

-

Jakie korzyści e-sklepowi przynosi udostępnienie płatności odroczonych? Ile kosztuje wdrożenie i współpraca z PayPo? Ilu do dziś klientów skorzystało z płatności PayPo? Te i wiele innych pytań zadaliśmy Marcie Olejnik, Marketing Manager w PayPo.

Płatności odroczone dają kupującym przestrzeń na to, by kupić ulubiony produkt już teraz, płacąc za niego do 30 dni od zakupu. W tym czasie możemy przymierzyć i sprawdzić produkt, za który zapłaci PayPo. Jeśli uregulujemy środki do 30 dni, nie poniesiemy dodatkowych kosztów. 

Jak zapewnia nasza rozmówczyni, sklepom natomiast wdrożenie PayPo przynosi zwiększenie koszyka zakupowego w wielu przypadkach nawet o 20-40%.To dlatego płatności odroczone w Polsce zyskują na popularności – w 2020 roku prawie 400 tys. kupujących PayPo zrealizowało ponad 3 miliony transakcji.

Jakie warunki musi spełnić sklep, żeby zacząć oferować swoim klientom płatności PayPo?

Nie ma formalnych wymagań, aby sklep mógł dołączyć do PayPo, ale warto pamiętać, że z PayPo na ten moment płacić mogą jedynie osoby prywatne – jeśli sklep oferuje wyłącznie sprzedaż dla firm, nasze płatności mogą nie być dla sklepu po prostu przydatne. 

Jak przebiegają formalności dla sklepu, który chce nawiązać współpracę z PayPo?

Wystarczy się z nami skontaktować, a nasz zespół sprzedaży omówi warunki współpracy i podpowie najkorzystniejsze sposoby integracji. Dla niektórych platform sprzedażowych jak np. WooCommerce, Magento, są dostępne gotowe moduły (tzw. plug-iny) ułatwiające implementację. 

Sklep, który chce dołączyć do PayPo, przechodzi oczywiście podstawową weryfikację zgodnie z wewnętrznymi wytycznymi i procedurami obowiązującymi w Paypo. Analizowana jest branża, w której funkcjonuje Klient, okres działalności, ale także struktura właścicielska czy też zakres informacji dostępny na stronie internetowej sklepu.

Czy PayPo pobiera prowizję za zrealizowaną transakcję? Jakie są koszty korzystania z PayPo?

Model rozliczenia jest prosty – sklep płaci tylko wtedy, kiedy sprzedaje z PayPo. Nie mamy opłat abonamentowych czy renewalowych, pobieramy wyłącznie prowizję za zrealizowaną transakcję.

W jaki sposób najprościej przedstawić klientom zalety skorzystania z PayPo?

Płatności odroczone PayPo mogą pomóc sklepom w podwyższaniu konwersji sprzedaży lub odzyskiwaniu utraconych koszyków, ale należy pamiętać, że samo włączenie płatności to nie wszystko. Klient powinien mieć świadomość, że sklep oferuje dodatkową wartość zakupową, czyli możliwość zrobienia zakupów i sprawdzenia produktu bez zamrażania swoich środków i opłacenie należności dopiero za 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Sklep powinien więc zadbać o odpowiednią komunikację, np. na karcie produktu lub na etapie checkoutu. PayPo PayPo służy tu dużym wsparciem, oferując gotowe banery marketingowe do wykorzystania. 

Kiedy właściciel sklepu otrzymuje pieniądze za zakup, gdy klient wybierze płatność odroczoną?

Rozliczenia realizujemy w każdy dzień roboczy.  

Co, gdy klient zrezygnuje z zakupu i będzie domagał się zwrotu środków?

To już sprawa, która w dużej mierze rozgrywa się bez udziału sklepu. W momencie wyboru płatności PayPo przez klienta kwestia rozliczeń za zakupy pozostaje między PayPo a konsumentem. Klient ma na opłacenie należności w PayPo 30 dni, ale obowiązują go zasady zwrotu panujące w danym sklepie. Jeśli klient zdecyduje się zwrócić towar, sklep musi poinformować PayPo o zwrocie (jeśli są zintegrowane bezpośrednio z PayPo, mogą dokonać takiego zgłoszenia w panelu merchanta). W przypadku kiedy klient nie zdążył jeszcze opłacić swojej należności, zostaje ona po prostu anulowana, w przeciwnym wypadku zostaje mu po prostu zwrócona.  

Jakie korzyści daje PayPo właścicielom sklepów internetowych?

Udostępnienie płatności odroczonych klientom e-sklepu sprawia, że klienci mogą jednorazowo zrobić po prostu większe zakupy – w efekcie średnia wartość koszyka zakupowego z PayPo rośnie nawet o 20-40%. 

Wiemy również, że odwiecznym koszmarem e-handlowca są porzucone koszyki. Aktywne wykorzystanie płatności odroczonych pozwala na odzyskanie nawet 15-20% takich sesji zakupowych, podnosząc tak ważny w e-commerce współczynnik konwersji. 

Płatności odroczone zwiększają również sprzedaż produktów premium i w pierwszej cenie, ponieważ odroczenie zapłaty za zakup pozwala na bardziej spontaniczne wybory; wzrasta też skłonność klientów do wypróbowania zakupów, gdy wcześniej nie byli na wybór zdecydowani. 

Z iloma sklepami współpracuje PayPo? Ilu klientów skorzystało z PayPo? Ile obsłużyliście transakcji w 2020 roku?

Tylko w 2020 roku, prawie 400 tys. użytkowników płatności PayPo zrealizowało ponad 3 mln transakcji. Z każdym dniem liczba dostępnych sklepów powiększa się o kolejne znaczące marki konsumenckie a dzięki ostatnim integracjom z platformami sprzedażowymi takimi jak Atomstore, Idosell i Shoper, płatności odroczone PayPo są dostępne dla przeszło 20 tys. e-sklepów w Polsce. Z każdym dniem integrują się z nami kolejne sklepy.

W jakiej branży najwięcej sklepów korzysta z płatności odroczonych? Dla sklepów z jakich branż PayPo przyniesie najwięcej korzyści?

Mogę zdradzić, że najpopularniejsze kategorie sklepów wśród klientów PayPo to branża fashion, rtv/agd oraz zdrowie/uroda. Unikałabym jednak stwierdzenia, że to wyłącznie tym branżom PayPo przyniesie korzyści. Płatności odroczone to swego rodzaju odpowiedź na oczekiwania współczesnego konsumenta, który staje się coraz bardziej świadomy swoich potrzeb, jeśli chodzi o ogół doświadczeń zakupowych online. Klient oczekuje od sklepu nie tylko ciekawej oferty, ale również bezpiecznych i wygodnych płatności – a takie są również płatności odroczone. 

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.