Jak duże budżety marki przeznaczają na płatne posty na dwóch wymienionych platformach? Gdzie najbardziej opłacało się wydać budżety? Na te pytania odpowiedzieli autorzy raportu, którzy przeanalizowali 35 366 reklam na Facebooku oraz 56 485 reklam na Instagramie.
– Facebook to najstarszy i największy portal społecznościowy oferujący rozbudowane możliwości reklamowe, trudno dziwić się, że to tam marki poświęcają swoje środki – czytamy w podsumowaniu raportu. Analizie poddano wydatki marek na przestrzeni 2020 roku i połowy 2021 roku.
Pierwszą ciekawą informacją był fakt mówiący o tym, że w porównaniu z rokiem 2020, wydajemy o 7,16% więcej środków na Facebook ads, a na Instagramowe reklamy – o 8,69%.
Okazuje się także, że Instagram jest droższym środkiem dotarcia do grupy docelowej. Średni CPC (cost-per-click) wynosił na nim 1,09$, gdy na Facebooku był bliski 0,49$. Autorzy badania różnicę tłumaczą sposobem wykorzystywania Instagrama przez użytkowników.
– Biorąc pod uwagę młodość użytkowników, można dojść do wniosku, że nie oni nie tylko chcą dowiedzieć się, co ciekawego słychać u znajomych, ale także poznać inspirujące wskazówki z wielu dziedzin z kręgu ich zainteresowań – czytamy.
Zespół Socialinsidera postanowił na podstawie zebranych danych określić, która z porównywanych platform przynosi lepszy zwrot z inwestycji.
Statystyka pokazuje pewną przewagę Facebooka, który wkaźnik CTR (click-through-rate) utrzymuje na poziomie 3,06%. Z kolei Instagram przynosi średnio 0,68%.
Instagramowe storiesy przynoszą wskaźnik CTR na poziomie 0,76%. Z kolei 0,69% CTR przynosi feed Instagrama.
Na którą formę reklamową reklamodawcy przeznaczali najwięcej środków, jeśli chodzi o Facebook ads? Zdecydowanie na feed. To tam użytkownicy spędzają najwięcej czasu – stąd decyzja o promowaniu swoich postów.
W skali ujętej poniżej dowiemy się, że reklamodawcy przeznaczali na ten format średnio 110 dolarów. Na drugim miejscu był feed video, na który przeznaczano 15 dolarów, na kolejnym storiesy (10 dolarów), a na ostatnim prawa kolumna (5 dolarów).
Co ciekawe, najniższym kosztem CPC cechuje się format video ze wskaźnikiem 0,13$, dalej jest feed – 0,26$, prawa kolumna na stronie 0,38$, a najwyższym kosztem CPC są storiesy – 0,55$.
Polecamy zapoznać się z całym raportem.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.