Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zajmujesz się marketingiem w e-commerce, prawdopodobnie słyszałeś już o CTA, czyli „Call to Action”. To krótkie i zwięzłe wezwanie do działania ma na celu zachęcenie klientów do podjęcia określonej aktywności na stronie sklepu. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się, jak robić to skutecznie!
Dowiedz się więcej: Stwórz skuteczne CTA!CTA – co to jest?
CTA (Call to Action) to najprościej mówiąc wezwanie do działania. Ma ono na celu zachęcenie użytkownika, by wykonał określoną aktywność, która jest związana z marketingowymi lub sprzedażowymi celami sprzedawcy. Może ono przyjmować różne formy, takie jak słowa, zwroty, komunikaty, grafiki oraz przyciski na stronie internetowej.
Charakterystyczną cechą CTA jest zwięzła treść. Ma być krótko i konkretnie. Z tego względu CTA często umieszczane jest w towarzystwie bardziej rozwiniętych komunikatów, opisów, grafik, (np. produktów, promocji), stanowiąc ich uzupełnienie lub wyraźne podsumowanie tego, do czego zachęcamy użytkownika.
Przykłady CTA
Jak może wyglądać Call to Action w praktyce? Zacznijmy od treści. CTA powinno być krótkie i bezpośrednie. Jako przykład możemy przytoczyć takie zwroty, słowa i podsumowania jak choćby:
- Kup teraz!
- Dołącz do nas!
- Subskrybuj
- Przejdź do kasy
- Dowiedz się więcej
- Kliknij tutaj!
A forma? Teoretycznie CTA mogłoby być samymi słowami, umieszczonymi w wybranym miejscu tekstu, ale bądźmy szczerzy – można to zrobić lepiej! CTA powinno przecież rzucać się w oczy, wyróżniać, zachęcać do działania, a w razie potrzeby także nawigować użytkownika w odpowiednie miejsce na stronie. Zobacz więc jak stworzyć skuteczne CTA z wykorzystaniem narzędzi marketing automation!
Skuteczne CTA z Trustisto
Tworząc CTA warto skorzystać z narzędzi marketing automation, takich jak choćby Trustisto. Dzięki temu możliwe jest chociażby targetowanie komunikatów i zintegrowanie ich z innymi elementami automatycznego systemu.
A jak zrobić to dobrze? Ma być konkretnie, wyraźnie i przyciągać uwagę, ale jednocześnie nie utrudniać użytkownikowi poruszania się po stronie sklepu. Da się zrobić! Zobacz, jakie sposoby ma Trustisto:
- CTA w pasku informacyjnym
Pasek informacyjny to narzędzie, dzięki któremu zakomunikujesz użytkownikom krótką wiadomość. Przyjmuje on postać poziomej belki, którą możesz umiejscowić u góry strony, na środku lub na dole. W Trustisto funkcjonalność ta nosi nazwę Trust Bar i uwaga – może zawierać także przycisk CTA!
- CTA w pop-up’ie
Pop-up to okienko wyskakujące na stronie internetowej. Projektując je możesz wykorzystać tekst, grafikę, filmik, a także przycisk CTA. Zobacz jak może wyglądać takie wyskakujące Call to Action, stworzone narzędziu Trust Overlay:
- Newsletter z CTA
Strona sklepu internetowego to nie jedyne miejsce, w którym możesz umieścić CTA. Jeśli wysyłasz do klientów newslettery, warto zastosować w nich przycisk Call to Action. Nie tylko uatrakcyjni on wizualnie wiadomość, ale także pozwoli od razu przenieść klienta w wybrane miejsce, np. na stronę sklepu.
Podsumowanie
CTA jest powszechnie stosowanym zabiegiem marketingowym. Być może nawet stosowałeś je w swoim sklepie, nie znając tego terminu. Dobrą praktyką jest tworzenie CTA z wykorzystaniem narzędzi marketing automation, co pozwala dokładniej targetować komunikaty, a dzięki temu realizować szczegółowe cele marketingowe.