środa, 28 października, 2020

Jak dodać powiadomienia o ostatnich zakupach w swoim sklepie?

-

Nie trafiłeś tutaj przypadkiem. Chcesz pokazać użytkownikom odwiedzającym Twój sklep, że inni klienci robią u Ciebie zakupy. W tym celu planujesz wykorzystać powiadomienia (bądź jak kto woli: “push-upy”), które poinformują o tym fakcie osoby odwiedzające Twoją stronę. Skoro już szukasz odpowiedzi to pozwól, że pomogę Ci i wyjaśnię, jak zrobić to szybko, skutecznie i …z efektem, którego nie powstydziłby się na koniec dnia żaden e-commerce Specialist;-)

Powiadomienia o ostatnich zakupach w sklepie to jeden z najefektywniejszych rodzajów #socialproof wykorzystywanych w marketingu online. O tym, czym jest social proof szczegółowo pisałam w artykule Społeczny dowód słuszności – czym jest i jak wykorzystać go w branży e-commerce? Potencjał w nim drzemiący jest ogromny, o czym będziesz miał okazję przekonać się w trakcie lektury poradnika, do której już teraz Cię zachęcam i odsyłam. 


Kiedy już wiesz, że chcesz tak naprawdę wykorzystać w swoim sklepie jeden z rodzajów społecznego dowodu słuszności – przyszedł czas na implementację! Pozwól zatem, że poprowadzę Cię za rękę w drodze ku wyższej konwersji w Twoim sklepie.

Powiadomienia o ostatnich zakupach w sklepie możesz wyświetlać dzięki dedykowanym wtyczkom. Jedną z nich jest Trustisto –  polska aplikacja, która oferuje swoim użytkownikom wyświetlanie powiadomień z polskojęzycznymi komunikatami. Dzięki możliwości odmiany osób, liczb, słów w języku polskim nie musisz sięgać po rozwiązania anglojęzyczne, których wybór pociąga za sobą automatycznie wyższe koszty (płatności w USD). Masz do dyspozycji 30-dniowy darmowy trial. Dzięki temu sprawdzisz, jak działa narzędzie i zbadasz, czy rezultaty są zadowalające. Po zakończeniu okresu demo nie jesteś zobowiązany do aktywowania usługi na kolejny miesiąc. Nie masz więc nic do stracenia, a bardzo wiele do zyskania i odkrycia. 

Aby rozpocząć, najpierw musisz zarejestrować swój sklep i utworzyć konto. W tym celu wejdź na https://trustisto.com/pl i kliknij przycisk “Testuj za darmo przez 30 dni

Wypełnij formularz rejestracyjny, a na koniec przycisk „Zarejestruj się

Następnie wybierz darmowy pakiet na 30 dni. Możesz wybrać dowolny pakiet, do wyboru są 3 opcje, w zależności od wielkości sklepu oraz liczby odsłon. Kliknij: „Wypróbuj za darmo” przy wybranym pakiecie. Na okres testów zalecam wybrać większy pakiet, aby mieć pewność, że starczy nam powiadomień na cały testowy miesiąc.

Teraz możesz dodać już stronę swojego sklepu, klikając w przycisk: “Dodaj stronę”:

Wypełnij dane, wybierz platformę sklepową w oparciu o którą działa Twój sklep i kliknij przycisk „Zapisz„.

Zwróć uwagę na adres strony. Musi on być identyczny jak ten, który pojawia się w przeglądarce. Sprawdź, czy początek to http czy może https. Potrzebna w tym polu jest tylko nazwa domeny.

Na koniec musisz jeszcze opublikować stronę, kliknij przycisk „Publikuj

Teraz pozostaje już tylko umieścić na stronie sklepu kody. Robimy to, korzystając z dedykowanej instrukcji:

Całość zajmie Ci maksymalnie 15 minut i do jej wykonania nie potrzebujesz pomocy programisty. 

Poniżej znajdziesz instrukcję integracji dla najpopularniejszych platform sklepowych:

Tutaj znajdziesz instrukcję dla wszystkich wspieranych platform. Trustisto można zawsze zainstalować przy pomocy GTM lub wklejając kody bezpośrednio na stronę.

Możesz nie wierzyć ale na tym…koniec 🙂 to już absolutnie wszystko, co trzeba zrobić, aby inteligentne powiadomienia o ostatnich zakupach w Twoim sklepie zaczęły wyświetlać się na stronie Twojego sklepu po kolejnym zamówieniu. 

Przy pomocy ustawień dostępnych w panelu możesz dowolnie zmieniać i konfigurować stylistykę swoich powiadomień – tak aby była ona spójna z szatą graficzną sklepu. Mało tego – możesz je też animować, dodawać zdjęcia produktów, wstawiać własne komunikaty na powiadomieniach. O wariacjach i całej palecie różnorodności rozwiązań dowiesz się więcej z Bazy Wiedzy Trustisto

Masz pytania dotyczące wyświetlania powiadomień w swoim sklepie? Napisz do mnie – z chęcią odpowiem na Twoje pytania i podpowiem, jak umiejętnie wykorzystywać techniki oparte na social proof w Twoim e-sklepie 😉 

Marta Mierzyńska. Customer Success Manager w Trustisto. Trustisto to zestaw narzędzi social proof dla e-commerce, które budują zaufanie i zwiększają konwersję. Przetestuj nasze rozwiązania przez 30 dni bezpłatnie.


Zdjęcie pochodzi z portalu freepik.com

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.