poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Strona głównaRaportyKlienci wolą newslettery niż posty na Facebooku. Raport Shopera i SMSAPI

Klienci wolą newslettery niż posty na Facebooku. Raport Shopera i SMSAPI

Zespół Shopera i SMSAPI postanowił sprawdzić, jaki kanał komunikacji z potencjalnymi kupującymi preferują sprzedawcy. Raport nie byłby pełny, gdyby nie zapytano także klientów o to, jakiego rodzaju komunikaty przekonują ich do zakupu.

Autorzy raportu Raport 2020: Komunikacja sklepów internetowych przepytali 216 administratorów sklepów internetowych oraz 1000 konsumentów. Celem badania było dotarcie do informacji, jaki kanał komunikacji sprawdza się najlepiej zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.

Ci pierwsi zdecydowanie najchętniej komunikują się w social mediach – tę odpowiedź wybrało 76% badanych. Za pośrednictwem e-mail – 51%, a za pośrednictwem mediów społecznościowych w kampaniach płatnych – 48%.

Na dalszych miejscach znalazły się: wyszukiwarka internetowa, banery, czy porównywarki cenowe. Tylko co piąty zaznaczył, że korzysta z powiadomień na stronie internetowej, wysyła SMSy czy współpracuje z influencerami.

To samo pytanie zadano konsumentom (próba 1000 osób), którzy… odpowiedzieli inaczej niż sprzedawcy. Klienci najczęściej czytają komunikaty wysłane jako e-mail (84%), SMS (47%) i wynik wyszukiwania w Google (45%).

Dopiero na czwartym miejscu znalazły się porównywarki cenowe, a na piątym social media (37,5%). Co ciekawe, tylko 12% ankietowanych zaznaczyło, że opiera się na rekomendacjach influencerów czy znanych osób, które obserwują.

– Personalizacja ofert, promowanie ich najpierw w kanałach, które subskrybowali klienci, oraz sprawne przeprowadzanie kupujących przez proces zakupowy Budują bazę zadowolonych klientów i sprzyjają otrzymywaniu od nich pozytywnych rekomendacji w sieci – zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

W raporcie znajdziecie także informacje o tym, co konsumenci doceniają w sklepach internetowych oraz jakim kanałem chcieliby otrzymywać informacje o nowych promocjach.


Jesteśmy ciekawi jak Wy odpowiedzielibyście na pytania zadane w raporcie. Dajcie znać w komentarzach, jakim kanałem chcielibyście otrzymywać informacje o nowych promocjach od ulubionego sklepu.

Mamy 2022!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2022!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Adam Łopusiewicz
Adam Łopusiewicz
Napisał tysiąc artykułów, przeprowadził setki wywiadów i przeczytał drugie tyle książek. Pasjonuje go przede wszystkim człowiek, a dokładniej to, dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje. Branża e-commerce to dla niego coś wyjątkowego – od lat jest jej uczestnikiem i właśnie spełnia swe marzenie, by stać się kimś więcej. Nie stoi w miejscu, bo większość dnia spędza siedząc przy biurku. Mąż i majster na budowie rodzinnego domu.
RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2022!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2022!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Podobał Ci się artykuł?
Wykorzystaj tą wiedzę w swoim sklepie, testuj Trustisto bezpłatnie przez 30 dni.