Zespół Shopera i SMSAPI postanowił sprawdzić, jaki kanał komunikacji z potencjalnymi kupującymi preferują sprzedawcy. Raport nie byłby pełny, gdyby nie zapytano także klientów o to, jakiego rodzaju komunikaty przekonują ich do zakupu.
Autorzy raportu Raport 2020: Komunikacja sklepów internetowych przepytali 216 administratorów sklepów internetowych oraz 1000 konsumentów. Celem badania było dotarcie do informacji, jaki kanał komunikacji sprawdza się najlepiej zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.
Ci pierwsi zdecydowanie najchętniej komunikują się w social mediach – tę odpowiedź wybrało 76% badanych. Za pośrednictwem e-mail – 51%, a za pośrednictwem mediów społecznościowych w kampaniach płatnych – 48%.
Na dalszych miejscach znalazły się: wyszukiwarka internetowa, banery, czy porównywarki cenowe. Tylko co piąty zaznaczył, że korzysta z powiadomień na stronie internetowej, wysyła SMSy czy współpracuje z influencerami.
To samo pytanie zadano konsumentom (próba 1000 osób), którzy… odpowiedzieli inaczej niż sprzedawcy. Klienci najczęściej czytają komunikaty wysłane jako e-mail (84%), SMS (47%) i wynik wyszukiwania w Google (45%).
Dopiero na czwartym miejscu znalazły się porównywarki cenowe, a na piątym social media (37,5%). Co ciekawe, tylko 12% ankietowanych zaznaczyło, że opiera się na rekomendacjach influencerów czy znanych osób, które obserwują.
– Personalizacja ofert, promowanie ich najpierw w kanałach, które subskrybowali klienci, oraz sprawne przeprowadzanie kupujących przez proces zakupowy Budują bazę zadowolonych klientów i sprzyjają otrzymywaniu od nich pozytywnych rekomendacji w sieci – zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
W raporcie znajdziecie także informacje o tym, co konsumenci doceniają w sklepach internetowych oraz jakim kanałem chcieliby otrzymywać informacje o nowych promocjach.
Jesteśmy ciekawi jak Wy odpowiedzielibyście na pytania zadane w raporcie. Dajcie znać w komentarzach, jakim kanałem chcielibyście otrzymywać informacje o nowych promocjach od ulubionego sklepu.
A jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jakie narzędzie do newslettera wybrać dla sklepu internetowego, wejdź tutaj!