E- mail marketing wciąż pozostaje niezastąpionym narzędziem do utrzymywania kontaktu z klientami i zwiększania konwersji. Dlatego właśnie wybór odpowiedniego narzędzia do mailingu jest kluczowy dla sukcesu każdego sklepu internetowego. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że renomowane narzędzia od gigantów mailingu niekoniecznie sprawdzą się w przypadku e-commerce.
Przeczytaj tej wpis i dowiedz się, czego możesz oczekiwać i na co zwrócić uwagę wybierając narzędzie dla swojego sklepu!
Określ swój budżet i cele
Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji, zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć za pomocą narzędzia do mailingu. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż, zbudować lojalność klientów, czy może po prostu informować ich o nowych produktach? Określenie celów pomoże Ci wybrać odpowiednie narzędzie, które sprosta Twoim potrzebom.
Również ważne jest określenie budżetu przeznaczonego na e-mail marketing. Ceny narzędzi mogą znacząco się różnić, więc zastanów się, ile jesteś gotów zainwestować, aby osiągnąć swoje cele.
Warto zdawać sobie sprawę, że dostawcy narzędzi do e-mail marketingu mają różne systemy rozliczeń. Cena narzędzia powiązana z ilością kontaktów w bazie może okazać się dla Ciebie mało korzystna, zwłaszcza jeśli wśród swoich klientów masz mało aktywne lub nieaktywne kontakty. Jeśli nie chcesz usuwać kontaktów, próbując załapać się na niższy próg cenowy, wybierz rozliczenie oparte o rzeczywiste zapotrzebowanie, czyli ilość maili, które chcesz wysyłać w danym okresie rozliczeniowym. Dzięki temu nie będziesz mógł wykorzystać segmentowanie klientów do poszczególnych kampanii, by mniej płacić za dane narzędzie. Taką opcję oferuje m.in. Trustisto.
Integracja z Twoim sklepem
Integracja z Twoim sklepem internetowym to kluczowy czynnik, który warto wziąć pod uwagę podczas wyboru narzędzia do mailingu. Dzięki odpowiedniej integracji będziesz mógł automatycznie zbierać dane klientów, informacje o zakupach, historie przeglądania produktów i wiele innych istotnych informacji.
W praktyce oznacza to, że będziesz w stanie tworzyć bardziej spersonalizowane kampanie email marketingowe, które dostosowane są do zachowań i preferencji klientów. Możesz wysyłać rekomendacje produktów, oferty specjalne lub przypomnienia o opuszczonych koszykach, co zwiększa szanse na konwersję.
Integracja z innymi narzędziami
Warto również sprawdzić, czy narzędzie oferuje integracje z innymi narzędziami używanymi w Twoim sklepie, takimi jak systemy płatności, systemy marketing automation, platformy do analizy danych czy systemy CRM. Dzięki temu unikniesz zbędnych komplikacji i uprościsz zarządzanie swoją działalnością e-commerce.
Jeśli narzędzie do mailingu będzie zintegrowane z innymi systemami i narzędziami, z których korzystasz, będziesz mógł uruchomić przepływ informacji między nimi oraz tworzyć zaawansowane kampanie marketingowe, łączące w sobie elementy on-site i off-site.
Stopień trudności i czas tworzenia maili
Zanim wybierzesz narzędzie do tworzenia i wysyłki newsletterów, weź pod uwagę fakt różnych okoliczności ich tworzenia. W każdym biznesie e-commerce mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy wiadomość dla klientów musi zostać stworzona i wysłana tak szybko jak to możliwe. Innym razem sprzedawca może pozwolić sobie na stworzenie dopracowanej wiadomości, która w pełni oddaje jego wizję. Idealne narzędzie powinno zatem dawać możliwość wyboru ścieżki kreatora – zarówno podsuwając sprzedawcy szybkie szablony do edycji, jak również umożliwiając samodzielne tworzenie wiadomości od zera, dostosowując każdy szczegół.
Podsumowanie
Renomowane, uniwersalne narzędzia do e-mail marketingu nie do końca odpowiadają specyficznych potrzebom e-commerce. Warto zatem wybrać wybrać takie narzędzie, które zostało stworzone z myślą o sklepach internetowych. Wówczas tworzenie newsletterów będzie nie tylko łatwiejsze, ale też zyskasz wiele informacji o swoich klientach, które będziesz mógł wykorzystać w kolejnych (także on-sitowych) działaniach marketingowych.