środa, 9 października, 2024

Strona głównaMarketingE-mail MarketingKiedy Twój klient ma urodziny? Zapytaj o datę przy zapisie do newslettera

Kiedy Twój klient ma urodziny? Zapytaj o datę przy zapisie do newslettera

Prośba o zapis do newslettera powinna być możliwie najkrótsza. Lepiej napisać mniej, by użytkownik mógł możliwie bez przeszkód podjąć decyzję o dołączeniu do naszej bazy. Niektórzy, przy okazji adresu e-mail, proszą o podanie imienia subskrybenta – ułatwia to personalizację powitania. Imię to jednak za mało, by poznać go bliżej. Nutridome pyta o datę urodzin klienta, by później wysłać mu zniżkę.

Jak zapewnie wiesz, na mamsklep.pl piszemy o tym, jak marki komunikują się z nami, potencjalnymi klientami. Z artykułu, na potrzeby którego zapisaliśmy się do 100 newsletterów polskich e-sklepów, dowiedzieliście się, jakie powitanie zaskoczyło nas najbardziej. Nadal subskrybujemy polskie (i nie tylko!) sklepy internetowe, a baza powiększyła się do 200 zapisów. Dlaczego to robimy?

Lubimy obserwować działania marek na polskim rynku z bliska. Dlatego zachowujemy się jak potencjalni klienci. Gdy widzimy reklamę sklepu na facebooku czy Instagramie, szukamy sekcji z zapisem do newslettera i wpisujemy nasze adresy. Widzimy sporą różnicę w komunikatach wysyłanych przez początkujące marki w porównaniu do tych, co na e-commerce zjadły zęby.

Te drugie zdecydowanie częściej wysyłają mejle. Czy to dobrze? Nie podejmiemy się oceny w tym artykule. Przybliżymy za to ciekawą wiadomość, która może Was zainspirować do bliższego poznania swoich klientów. Wiadomości od tej marki zazwyczaj dotyczyły nowości w asortymencie, ale dzisiaj zbliżyła się do nas bardziej niż dotychczas.

Nutridome zapytało nas o datę urodzin. Prosty komunikat, który znajdziecie poniżej, nie wzbudził podejrzeń. Treść wiadomości przekonała, by rzeczywiście podać datę – uznaliśmy, że to żadna tajemnica, a może przyniesie zniżkę, rabat do Nutridome? I w ten niezwykle prosty sposób Nutridome dowiedziało się o mnie więcej, niż z kilkunastu wysłanych wcześniej mejli.

urodziny-newsletter

Jak widać to proste rozwiązanie przyniosło oczekiwany skutek. Chętnie dowiem się, w jaki sposób Wy poznajecie swoich klientów.

Aktualizacja – 24.03

Podczas zapisów do niektórych newsletterów, pytano mnie o datę urodzin. Podawałem prawdziwą, a niedawno miałem okazję sprawdzić, czy sklepy rzeczywiście pamiętały o moim święcie. Poniżej znajdziecie screeny z wiadomości z życzeniami, które otrzymałem od nich.

Nutridome

urodziny-newsletter

Pixers

urodziny-newsletter

Pakamera

urodziny-newsletter

A jeśli chcesz wiedzieć, jakie narzędzie do newslettera wybrać dla sklepu internetowego, zajrzyj tutaj!


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

Adam Łopusiewicz
Adam Łopusiewicz
Napisał tysiąc artykułów, przeprowadził setki wywiadów i przeczytał drugie tyle książek. Pasjonuje go przede wszystkim człowiek, a dokładniej to, dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje. Branża e-commerce to dla niego coś wyjątkowego – od lat jest jej uczestnikiem i właśnie spełnia swe marzenie, by stać się kimś więcej. Nie stoi w miejscu, bo większość dnia spędza siedząc przy biurku. Mąż i majster na budowie rodzinnego domu.
RELATED ARTICLES

Popularne

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.
Szukasz automatyzacji dla e-commerce?
We wtorek organizujemy bezpłatny webinar o Marketing Automation