Prośba o zapis do newslettera powinna być możliwie najkrótsza. Lepiej napisać mniej, by użytkownik mógł możliwie bez przeszkód podjąć decyzję o dołączeniu do naszej bazy. Niektórzy, przy okazji adresu e-mail, proszą o podanie imienia subskrybenta – ułatwia to personalizację powitania. Imię to jednak za mało, by poznać go bliżej. Nutridome pyta o datę urodzin klienta, by później wysłać mu zniżkę.
Jak zapewnie wiesz, na mamsklep.pl piszemy o tym, jak marki komunikują się z nami, potencjalnymi klientami. Z artykułu, na potrzeby którego zapisaliśmy się do 100 newsletterów polskich e-sklepów, dowiedzieliście się, jakie powitanie zaskoczyło nas najbardziej. Nadal subskrybujemy polskie (i nie tylko!) sklepy internetowe, a baza powiększyła się do 200 zapisów. Dlaczego to robimy?
Lubimy obserwować działania marek na polskim rynku z bliska. Dlatego zachowujemy się jak potencjalni klienci. Gdy widzimy reklamę sklepu na facebooku czy Instagramie, szukamy sekcji z zapisem do newslettera i wpisujemy nasze adresy. Widzimy sporą różnicę w komunikatach wysyłanych przez początkujące marki w porównaniu do tych, co na e-commerce zjadły zęby.
Te drugie zdecydowanie częściej wysyłają mejle. Czy to dobrze? Nie podejmiemy się oceny w tym artykule. Przybliżymy za to ciekawą wiadomość, która może Was zainspirować do bliższego poznania swoich klientów. Wiadomości od tej marki zazwyczaj dotyczyły nowości w asortymencie, ale dzisiaj zbliżyła się do nas bardziej niż dotychczas.
Nutridome zapytało nas o datę urodzin. Prosty komunikat, który znajdziecie poniżej, nie wzbudził podejrzeń. Treść wiadomości przekonała, by rzeczywiście podać datę – uznaliśmy, że to żadna tajemnica, a może przyniesie zniżkę, rabat do Nutridome? I w ten niezwykle prosty sposób Nutridome dowiedziało się o mnie więcej, niż z kilkunastu wysłanych wcześniej mejli.
Jak widać to proste rozwiązanie przyniosło oczekiwany skutek. Chętnie dowiem się, w jaki sposób Wy poznajecie swoich klientów.
Aktualizacja – 24.03
Podczas zapisów do niektórych newsletterów, pytano mnie o datę urodzin. Podawałem prawdziwą, a niedawno miałem okazję sprawdzić, czy sklepy rzeczywiście pamiętały o moim święcie. Poniżej znajdziecie screeny z wiadomości z życzeniami, które otrzymałem od nich.
Nutridome
Pixers
Pakamera
A jeśli chcesz wiedzieć, jakie narzędzie do newslettera wybrać dla sklepu internetowego, zajrzyj tutaj!
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.