Koszyk Roku to badanie i ranking najbardziej przyjaznych sklepów internetowych w Polsce. W tym roku badacze skupilisię na mobilnym aspekcie e-commerce, czyli m-commerce. Zbadali 100 najczęściej odwiedzanych w 2020 roku e-commerc’ów w Polsce. Ocenili łatwość i wygodę korzystania z ich procesu zakupowego i interfejsu mobilnego.
W rankingu wzięły udział sklepy, które
- prowadzą sprzedaż produktów fizycznych na polskim rynku,
- w czerwcu 2020 roku odnotowały największą liczbę odwiedzin,
- nie umożliwiają sprzedaży bezpośredniej zewnętrznym sprzedawcom (marketplace).
Jak prowadzono badanie?
Eksperci usability przeprowadzili dokładny audyt 100 sklepów symulując typowe akcje wykonywane przez klientów. W zależności od rozwiązania oferowanego przez sklep badali mobilną stronę www, PWA lub inny typ aplikacji.
Co oceniano?
Ocenie poddano ścieżkę, którą przechodzi klient sklepu, od momentu wejścia na kartę wybranego produktu, przez zakładanie konta, wybór metody dostawy i płatności, po podsumowanie zamówienia i finalizację zakupu.
Dodatkowo eksperci monitorowani pojawiające się trendy, czyli funkcjonalności, które ułatwiają i uprzyjemniają klientom zakupy. Ich występowanie lub brak nie miały wpływu na pozycję danego sklepu w rankingu.
Raport dostępny pod adresem: https://www.koszykroku.pl/