8 technicznych porad dla właścicieli sklepów od Shopify

-

Stergios Anastasiadis, Dyrektor ds. Inżynierii w Shopify, w rozmowie z pcmag.com podzielił się technicznymi poradami, które wesprą rozwój Waszych sklepów. Poznajcie wskazówki od jednego z managerów największej platformy do zakładania sklepów internetowych.

1. Bezpieczeństwo

Wiele już powiedziano na ten temat, ale ten poradnik to świetne miejsce, by to powtórzyć. Jeśli Twój sklep nie spełnia standardów bezpieczeństwa – możesz narazić się m.in. na atak hakerów, który spowoduje wyciek danych Twoich i Twoich klientów. Dowiedz się więc więcej na temat SSL oraz HTTPS.

2. Szybkość

Strona główna Twojego sklepu powinna ładować się nie dłużej niż przez 100 milisekund. Klienci naprawdę nie lubią czekać i zniechęca ich każde spowolnienie. Ściągnięcie klienta na stronę i nie zapewnienie mu sprawności jej przeglądania to niezbyt mądre posunięcie.

3. Rośnij zgodnie z potrzebami

Spodziewaliśmy się tego punktu. Stergios Anastasiadis reprezentuje Shopify, dlatego też nie omieszkał wspomnieć o zaletach platform typu SaaS, dzięki którym możemy szybko i sprawnie zwiększyć wydajność naszego sklepu, gdy dzięki akcji promocyjnej przybędzie ich 10, 100 czy 1000 razy więcej niż w zwyczajny dzień.

4. Mobilność

– Gdy klienci kupują przez smartfony częściej niż kiedykolwiek wcześniej, strona mobilna sklepu to konieczność – powiedział Dyrektor ds. Inżynierii Shopify. Dlatego zachęca, by przy wyborze platformy sklepowej, zwrócić uwagę na to, jakie mamy możliwości modyfikacji wersji mobilnej naszego sklepu.

5. Hosting

Wybierając hosting naszego sklepu, pamiętajmy także o tym, by zwrócić uwagę na bezpieczeństwo przechowywanych danych. Anastasiadis doradza, by sprawdzić, czy dostawca zapewnia także backup, odzyskiwanie utraconych danych.

6. Aktualizuj kod

Dbaj także o to, by kod, na którym oparto Twój sklep, był stale aktualizowany. Tylko dzięki temu będzie napisany zgodnie z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. A to sprawi, że nasz sklep będzie poprawnie wyświetlał się na wielu urządzeniach, zaspokoi więc potrzeby klientów.

7. Zespół inżynierów

Przy wyborze dostawcy platformy sklepowej zapytaj – radzi dyrektor Shopify – o to, czy firma posiada swój zespół odpowiedzialny za Data Engineering. Jeśli tak, możesz mieć pewność, że w razie kryzysu szybko przybędzie z pomocą. Jeśli nie, oczekiwanie na wsparcie techniczne może potrwać dłużej.

8. Integracje

Zauważyliście, że duże sklepy korzystają z mnóstwa dodatkowych widgetów i aplikacji? Np. do chatowania z odwiedzającymi stronę czy do zbierania adresów e-mail. Dzięki takim integracjom zwiększasz swoją szansę sprzedaży, ale i utrzymania klienta w swoim sklepie.

Jeśli szukacie rad dotyczących zwiększenia sprzedaży – zajrzyjcie do naszego poradnika.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2020!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.