Na tych kanałach nie znajdziesz challengy dotyczących tego, kto zje więcej papryczek chilli albo kto wytrzyma dłużej jedząc tylko ziemniaki. Gwarantujemy Tobie, że oglądając produkcje tych twórców nie zmarnujecie czasu. Ci przedsiębiorcy prowadzą swoje kanały na YouTube po to, by dzielić się wiedzą o e-commerce. Nie pozostaje nic innego, jak korzystać z ich wiedzy.
1. Jakub Chmielniak – 9,81 tys. subskrypcji
To najciekawszy kanał o e-commerce, jaki znaleźliśmy na YouTube (w polskiej wersji językowej). Jakub Chmielniak to autor dwudziestu filmów, w których odpowiada na pytania takie jak: Kiedy zatrudnić pierwszego pracownika? Dlaczego powinniście kochać swoich konkurentów? Skąd wziąć pieniądze na biznes? Pytań i odpowiedzi jest znacznie więcej, a co najważniejsze wszystkie są przedstawione na konkretnych przykładach.
Co Jakub pisze o sobie w opisie kanału? – Nigdy nie pragnąłem zostać przedsiębiorcą. Miałem zupełnie inne marzenia, zupełnie inne aspiracje. W sumie to jestem marzycielem, najbardziej ze wszystkiego chciałem chyba pisać książki. Tak się jednak złożyło, że końcem 2011 roku założyłem Lethe i dziś prowadzę kilka marek – czytamy. Jakub Chmielniak rozwija takie marki jak Mr Gugu & Mrs Go, Carpatree, Aloha from Deer oraz Plants & Pots.
Kanał Jakub Chmielniak.
2. Sekrety Handlu – Kamil i Michał – 18,3 tys. subskrypcji
Kamil Zawistowski i Michał Witkowski prowadzą sprzedaż produktów fizycznych w Internecie w sklepach internetowych takich jak Allegro, na FB, OLX i planują wejście na Amazona. Swoją wiedzą, spostrzeżeniami i wartościami dzielą się w postaci filmów na YT, które często są rozmową pomiędzy dwójką doświadczonych przedsiębiorców. Kamil i Michał nie tylko współtworzą kanał na YT, ale także autorski projekt Sekrety Handlu – Allegrowy System Sprzedaży.
Pewnie domyślacie się, że w odcinkach Kamil i Michał skupiają się na Allegro. Macie rację, ale po obejrzeniu kilkunastu odcinków wiemy, że panowie mają ogromną wiedzę na ten temat. Opowiadają m.in. o tym, jak wyróżnić swój produkt na tle konkurencji (polecamy wsłuchać się w historię dołożenia do zestawu dodatkowych baterii, by zamiast 20 minut oferować godzinę jazdy samochodzikiem).
Kanał Sekrety Handlu – Kamil i Michał.
3. Mała Wielka Firma – 27,7 tys. subskrypcji
Czy i jak sprzedawać na Allegro? W jaki sposób rozkręcić firmowy Instagram? Najlepszy sposób na współpracę z influencerami? To tylko kilka tytułów z 364 odcinków podcastu prowadzonego przez Marka Jankowskiego (autora książek „Mała wielka firma” i „Pułapki small biznesu”). I choć podcast Marka nie skupia się wyłącznie na e-commerce, jesteśmy przekonani, że z każdego odcinka wyciągniecie coś ciekawego.
Autor podcastu jest przedsiębiorcą mieszkającym w Wielkiej Brytanii. Do swojego programu zaprasza gości z różnych branż. Dlaczego rozmawia o biznesie? – Wierzę, że przedsiębiorcy to ludzie, którzy zmieniają świat na lepsze. Mają pomysł, jak wnieść wartość w życie innych, a następnie inwestują swój czas i energię, żeby go zrealizować – czytamy w opisie. Wychodzimy z tego samego założenia, dlatego polecamy ten kanał.
Kanał Mała Wielka Firma.
4. Paq Studio – 1,52 tys. subskrypcji
To najbardziej techniczny i merytoryczny kanał na YT na tej liście. Adrian Pakulski z Paq Studio (polskiej agencji SEO) w filmach tłumaczy, jak budować strategię SEO, skąd pozyskiwać linki oraz dlaczego budowa zaplecza technicznego SEO ma kluczowe znaczenie w perspektywie długoterminowej. Świetny format krótkich filmów sprawia, że wiedzę przekazywaną przez Paq Studio łatwo się przyswaja.
Nie da się ukryć, że na tym kanale znajdziemy w większości odpowiedzi na techniczne pytania związane z tworzeniem i rozwijaniem sklepu internetowego. Nie zabrakło także odpowiedzi na pytania początkujących, czyli jak zacząć działać w e-commerce, jaki skrypt sklepu internetowego wybrać czy ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego.
Kanał Paq Studio.
5. edrone – 645 subskrypcji
Uwaga, to kanał prowadzony przez firmę edrone. Spodziewajcie się więc… rzetelnej wiedzy, a nie kryptoreklamy. edrone w filmach publikowanych na kanale stara się dzielić wiedzą z wielu gałęzi e-commerce. Znajdziemy więc tu zapisy wartościowych warsztatów dot. tego, jak wykorzystać Google Market Finder, w jaki sposób udało się zwiększyć wzrost sprzedaży o 50% na przykładzie sklepu NAOKO czy jak zdobyć zaufanie klienta.
Świetnej jakości nagrania, w interesującej oprawie graficznej, sprawiają, że filmy na tym kanale po prostu ogląda się przyjemnie. Fakt, w każdym z nich usłyszymy kilka zdań o edrone. Potraktujcie je jednak jako przerywnik, dzięki któremu zapamiętacie na zawsze nazwę tej firmy. Warte uwagi jest także to, że znajdziemy na nim nie tylko wiedzę pracowników, ale także zaproszonych partnerów.
Kanał edrone.
A Wy? Jakie kanały śledzicie? Chętnie dowiemy się, skąd czerpiecie wiedzę. Odpowiedzi zostawcie w komentarzach.
Niedawno natknęliśmy się na kolejny interesujący kanał o e-commerce. Adrian Kołodziej dzieli się w nim swoimi spostrzeżeniami na temat tworzenia i rozwijania sklepów internetowych, ale także na zagadnienia związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Nas zaciekawił szczególnie odcinek pt. Jak Amazon Zniszczył Konkurencję?
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.