Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, na co ogromny wpływ ma pandemia COVID-19. Z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2021, wynika, że w 2021 roku wartość polskiego rynku e-handlu szacowano na 100 mld zł, a kupujący online stanowili już 77% wszystkich internautów. Biorąc pod uwagę utrzymujące się trendy i optymistyczne prognozy rozwoju rynku e-commerce w Polsce, jako Grupa Kapitałowa Comarch podjęliśmy się niezwykle ambitnego zadania – stworzenia nowej platformy sprzedażowej wszystko.pl.
Jest to niewątpliwie ogromne wyzwanie, a my chcemy być alternatywą dla takich platform jak Allegro czy Amazon. Zależy nam na partnerskich relacjach ze sprzedawcami, dążymy do tego, aby zaproponować najlepsze warunki do prowadzenia sprzedaży online na polskim rynku.
Doświadczenie firmy Comarch w e-commerce
Comarch posiada już bogate doświadczenie w branży e-commerce i od wielu lat stale rozbudowuje ekosystem dla e-handlu. Comarch e-sklep, Comarch ERP czy Comarch e-Sale to zintegrowane systemy, które pozwalają na obsługę wszystkich procesów handlowych, od stworzenia bazy towarów, przez efektywną sprzedaż, po fakturowanie i nadanie wysyłki do klienta. Naturalnym kierunkiem rozwoju sektora e-commerce w naszej firmie, jest budowa platformy sprzedażowej, która połączy sprzedawców i kupujących.
Początki platformy wszystko.pl sięgają roku 2010. Wtedy powstała jej pierwsza wersja, która była skierowana do użytkowników systemów Comarch ERP. W ostatnim czasie nastąpiła zmiana koncepcji i nowy marketplace będzie dostępny dla wszystkich sprzedawców, niezależnie od tego, czy posiadają rozwiązania Comarchu. Integracja z platformą wszystko.pl będzie możliwa także za pomocą innych powszechnych rozwiązań, które są z powodzeniem stosowane w e-commerce. Zależy nam bowiem, aby wszyscy polscy sprzedawcy mieli dostęp do nowej wersji portalu i mogli swobodnie sprzedawać online, nie ponosząc z tego tytułu dodatkowych opłat.
Brak prowizji od sprzedaży
Na wszystko.pl będzie mógł sprzedawać każdy, kto posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą, a prowizja od sprzedaży będzie wynosić 0%, to na pewno pozwoli na uniknięcie wysokich opłat, które pobierają od sprzedających inne platformy e-commerce. Zysk ze sprzedaży pozostanie więc w kieszeni przedsiębiorcy. Chcemy zapewnić możliwie najniższy próg wejścia dla użytkowników, którzy planują rozpocząć sprzedaż w Internecie lub dywersyfikują kanały docierania do klientów.
Korzyści dla sprzedawców i kupujących
Stale pracujemy nad atrakcyjnymi programami partnerskimi dla sprzedających oraz programami lojalnościowymi dla kupujących. Chcemy, aby sprzedawcy mieli dostęp do najlepszych benefitów, które będą dodatkową zachętą do wystawienia swoich produktów na portalu. Z kolei programy lojalnościowe są już standardem na rynku e-commerce, a klienci chętnie z nich korzystają.
Prace nad platformą marketplace wszystko.pl
Dzięki ogromnemu wsparciu firmy Comarch, która udostępnia swoją infrastrukturę oraz „know-how”, nad platformą zakupową pracuje kilka doświadczonych zespołów specjalistów i stale zwiększamy zatrudnienie. Docelowo będziemy udostępniać wszystkie niezbędne funkcjonalności do prowadzenia sprzedaży na nowym marketplace, niezależnie od tego, czy użytkownik posiada już swój sklep internetowy, czy też zamierza sprzedawać tylko poprzez wszystko.pl. Sprzedaż będzie odbywać się we wszystkich kategoriach, a my już od dłuższego czasu prowadzimy rozmowy z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, którzy zadeklarowali chęć wystawienia swoich produktów na platformie. Zatowarowanie rozpoczniemy w połowie roku, będzie to także czas na przeprowadzenie niezbędnych testów na nowopowstałym portalu sprzedażowym.
Premiera nowego portalu e-commerce wszystko.pl jest zaplanowana na koniec 2022 roku. W tym czasie planujemy także szeroko zakrojoną kampanię marketingową, która będzie prowadzona w mediach tradycyjnych, jak i w Internecie. Dzięki działaniom reklamowym chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zaprezentować nowe rozwiązanie sprzedawcom i kupującym.
Spotkajmy się na wszystko.pl już w tym roku!