W tym zestawieniu znajdziecie naszym zdaniem najlepsze polskie podcasty o ecommerce, dzięki którym bez wątpienia dowiecie się więcej o branży i o tym, jak lepiej prowadzić swój sklep. Niedawno opublikowaliśmy artykuł listujący wartościowe kanały na Youtube traktujące o ecommerce. Przyszedł czas na coraz bardziej popularny format w Polsce – podcasty.
Ten tekst to nie ranking najpopularniejszych programów, ale realna lista podcastów o ecommerce godnych uwagi, których sami słuchamy. Często w ten sposób pozyskujemy wiedzę o branży, dlatego chcieliśmy polecić autorów, których znamy ze… słuchawek i głośników.
Poznajcie polskie podcasty o ecommerce
1. Grzegorz Frątczak
Rozmowy na Zapleczu | Ecommerce i Marketing – tak nazywa się podcast o ecommerce prowadzony przez Grzegorza Frątczaka. Autor prowadzi firmę, która zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych. W podcaście rozmawia z właścicielami e-sklepów oraz z e-commerce managerami o tym, jak prowadzą swoją działalność w internecie, o ich doświadczeniach i przemyśleniach.
Wydaje się, że to duża wartość tego podcastu – autor nie tylko dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami, ale szuka odpowiedzi na wiele pytań wśród rozmówców, doświadczonych twórców internetowych czy właścicieli popularnych sklepów internetowych. Podczas godzinnych rozmów poznacie bliżej na czym polega biznes zaproszonego gościa i jakie jego elementy powinieneś przenieść do swojego sklepu internetowego.
Podcast Rozmowy na Zapleczu | Ecommerce i Marketing.
2. Marek Kich
Jak sprzedawać lepiej, częściej i więcej w kanale elektronicznym? Na to pytanie odpowiedzi szuka Marek Klich, autor programu, który ma dziesięcioletnie doświadczenie w branży e-commerce. W odcinkach porusza tematy związane z tym, jak wykorzystać SEO w e-commerce. Niewątpliwą wartością był również temat redesignu sklepu internetowego, ale też jaki sklep internetowy wybrać?
Polecamy zacząć słuchać tego podcastu od podsumowania 2019 roku w świecie e-handlu. Autor w ciągu 30 minut omawia wartość rynku e-commerce. Odnosi się do głównych statystyk dotyczących oczekiwań klientów oraz jego charakterystyki, a także do zainteresowania pojęciem zero-click search. Podsumowując, to bardzo dobra dawka wiedzy o tym, co było. W kolejnym odcinku Marek Kich omawia trendy na 2020 rok.
Podcast Sztuka e-Commerce.
3. Maciej Buś
„Nie da się braku pieniędzy zastąpić tylko i wyłącznie genialnym pomysłem” – te słowa padły podczas 79. odcinka podcastu. Wypowiedział je gość programu – Roman Jędrkowiak, a rozmowa dotyczyła tego, kiedy reklama nie działa. Odcinek dotyczył tego, czym jest a czym nie jest reklama i co jest w niej kluczowe. Myślę, że zainteresują Was odpowiedzi na te pytania, a do słuchania przekona Was to, że pytań i odpowiedzi padło zdecydowanie więcej.
Osobiście najbardziej lubię format wywiadu, rozmowy, a nie monologu autora, który dzieli się swoimi spostrzeżeniami. Dla mnie zderzenie dwóch opinii na jeden temat jest bardziej rzetelne, merytoryczne. A rozmowy prowadzone przez Macieja Busia właśnie takie są. Ważne, że nie brakuje w nich merytoryki, a przede wszystkim doświadczeń gościa programu. To przekonało nas do polecenia Wam właśnie tego podcastu.
Podcast Klientomania.
4. Marcin Rudzik
Co sprzedawać przez internet, żeby zarabiać? Jak zacząć sprzedawać na Amazon? Jak zarabiać w e-commerce dzięki YouTube? To tytuły tylko trzech z dwudziestu odcinków podcastów prowadzonych przez Marcina, który często zaprasza gości do swoich programów. Podczas luźnej rozmowy wyciąga z nich ciekawe informacje na temat prowadzenia biznesu w różnych branżach.
Cieszy na pewno to, że Marcin Rudzik stara się odpowiedzieć na pytania zadane przez początkujących przedsiębiorców. Dlatego też, domyślamy się, wiele tytułów odcinków to pytania i na szczęście na każde z nich znajdujemy odpowiedzi. Jeszcze bardziej cieszy to, że Marcin podejmuje tematy trudne. Często takie, na które sam napotkał na swojej drodze (jest założycielem Brand Active i kilku sklepów internetowych). Polecam pobrać odcinki i słuchać je w samochodzie!
Podcast Merytorycznie o eCommerce.
5. Ewelina Muc
Ewelina wzbudziła nasze zainteresowanie jednym odcinkiem o tytule, który przyciągnął nas chyba najmocniej z dziś prezentowanych programów. „O tym jak usunęłam 9000+ kontaktów z newslettera” to interesująca opowieść o… odwadze? Sami nie wiemy, jak to nazwać, ale z pewnością Ewelina podzieliła się doświadczeniami związanymi z usunęciem 9000 kontaktów, którzy nigdy nie otworzyli mejla z jej newslettera.
„Czy dobrze robię usuwając ponad 9000 osób? Toż to złoto! Tak mówią. Mamy nic nie robić, tylko łapać te maile” – napisała w opisie autorka. Polecamy zacząć przygodę z tym podcastem właśnie od tego odcinka. Dowiecie się z niego, w jaki sposób autorka pozyskała 17 tys. kontaktów – wbrew wszelkim radom, by budować możliwe największą bazę.
Podcast O stronach biznesu.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.