Kubota – kultowa polska marka – przymierza się do wejścia na polską giełdę. Przy okazji opublikowała raport, w której zaprezentowała kluczowe informacje na temat jej działalności. Warto przyjrzeć się np. temu, jaki udział w sprzedaży ma współpraca Kuboty z Biedronką.
Właściciele Kuboty przygotowali interesujący raport na temat swojej działalności. Możemy wyczytać z niego m.in., kto jest dostawcą ich produktów, ale też, kto jest odbiorcą. Jaki udział w sprzedaży miała współpraca z Biedronką?
Struktura dostawców i odbiorców
Na przestrzeni lat 2019, 2020 i I połowy 2021 wyniki przedstawiają się następująco:
Jak widać, w 2019 roku 36% sprzedaży pochodziło ze współpracy z Jeronimo Martins Polska S.A.. Rok później wynik ten wzrósł do 52%, tak samo jest w pierwszej połowie 2021 roku.
Tabela pokazuje także wzrost sprzedaży w sklepie internetowym kubotastore.pl. W 2021 roku aż 34% sprzedaży pochodziło właśnie z tego podmiotu.
Struktura przychodów Kubota
Ciekawi także kolejny wykres prezentujący strukturę przychodów w 2020 rok. 47% sprzedaży w tym roku pochodziło ze sprzedaży hurtowej, o jeden procent mniej ze sprzedaży detalicznej. Pozostałe 5% określono jako sprzedaż „usług”.
Które produkty sprzedawały się najlepiej? Klapki Rzep oraz Klapki Basenowe.
Skąd przychodzą klienci Kubota
W prezentacji znajdziemy także informację na temat wzrostu użytkowników na stronie, ale też dane dotyczące współczynnika konwersji, średniego koszyka czy zasięgu organicznego Facebooka.
Nie będziemy przytaczali tu wszystkich danych dotyczących działalności sklepu kubotastore.pl, ale zachęcamy do zapoznania się z nimi samodzielnie i wyciągnięcia wniosków. Zawsze warto podglądać działania marek, które doszły do etapu wejścia na giełdę.