O 39% więcej sklepów na platformie Shoper ma uruchomioną integrację ze sprzedażą w serwisie Allegro niż przed rokiem. Sama wartość sprzedaży tym kanałem również poszybowała w górę – czytamy w raporcie.
Za tym wzrostem stoją niewątpliwie dwa czynniki: niesłabnąca popularność Allegro oraz darmowa dostawa produktów w ramach pakietu Smart. Czy to oznacza, że lada moment e-sklepy zupełnie przeniosą swoją sprzedaż na Allegro, rezygnując z rozwiązań oferowanych przez inne platformy sprzedażowe? Wszystko wskazuje na to, że… taki scenariusz jednak się nie ziści.
Coraz więcej nowych sklepów na Shoperze
Pandemia koronowirusa nie zatrzymała ekspansji rynku e-commerce – a wręcz przeciwnie unaoczniła tylko, jak wielki tkwi w nim potencjał. Platforma Shoper odnotowała wzrost nowo zakładanych sklepów – przybyło ich ponad 2 tysiące. Użytkownicy mają możliwość uruchomienia w ramach platformy integracji swojego sklepu z serwisem Allegro. Krzysztof Krawczyk CEO Shoper tak tłumaczy relacje i współzależności obu platform:
– Spójrzmy na Google i Facebooka – choć są gigantami internetu, nie zastąpią portali z wiadomościami, korzystają nawzajem ze swoich zasobów. Tak samo między sklepami internetowymi a marketplace’ami wytwarza się pewna symbioza. Serwisy te traktujemy raczej jako partnerów niż konkurencję i nawet zachęcamy sklepy używające naszej platformy, by sprzedawały w sieci wszędzie tam, gdzie są klienci. Nasze rozwiązanie jest takim centrum zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, zarówno własnym sklepem, jak i kontem w serwisie aukcyjnym. Sprzedawcy z Allegro zaczęli częściej uruchamiać własny kanał i integrować go z obsługą sprzedaży w marketplace, aby mieć wszystko w jednym miejscu.
Współpraca Shopera i Allegro kluczem do wielkiego sukcesu?
Już z początkiem 2020 r. Shoper zwiększył swoje możliwości sprzedaży dzięki nawiązaniu współpracy z Allegro – dzięki tej współpracy jego użytkownicy uzyskał dostęp do nowej usługi Allegro Ads. Odtąd sprzedaż produktów mogła wykroczyć poza standardowe ramy platformy Shoper, a na dodatek – promowana i odpowiednio kierowana do grup użytkowników Allegro. Kampanią użytkownicy mogą zarządzać samodzielnie z poziomu panelu swojego sklepu.
– Integracja kanałów sprzedaży w połączeniu z nowymi funkcjami była zapewne jednym z powodów, dla których liczba naszych sklepów korzystających z Allegro w kilka miesięcy wzrosła o ponad ⅓. Nie należy też zapominać, że był to czas pandemii, kiedy e-commerce okazał się receptą na narodową kwarantannę, a wiele biznesów handlowych otworzyło się na nowe kanały dystrybucji. Dzięki szybkiemu przyrostowi nowych sklepów liczba sprzedawców korzystających z naszej platformy przekroczyła już 15 tysięcy. Spora część z już istniejących podmiotów osiągnęła przez ostatnie pół roku nadzwyczajne zyski i według naturalnego odruchu, by kuć żelazo, póki gorące, szukała nowych sposobów na zdobycie klientów. Podobną skłonność zauważyliśmy wśród wydatków na reklamę na Facebooku, które wiosną w sklepach były ponad dwukrotnie większe niż na początku roku – wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
Wszytko wskazuje na to, że nagły odwrót od sklepów internetowych i platform oferujących dedykowane rozwiązania dla ich właścicieli nie nastąpi zbyt rychło. Trend dość jasno wskazuje na stałe zacieśnianie współpracy i poszukiwanie nowych partnerstw w ramach różnorodnych platform sprzedażowych.
Źródło: informacja prasowa Shoper. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z freepik.com.