Rośnie sprzedaż e-sklepów na Allegro. Co zwiastuje ten trend?

0
1796
Suddenly idea struck him during work time. Impatient attractive guy in glasses sitting on floor, holding laptop on laps, raising index finger in eureka gesture, giving suggestion or thought. Technology and emotions concept

O 39% więcej sklepów na platformie Shoper ma uruchomioną integrację ze sprzedażą w serwisie Allegro niż przed rokiem. Sama wartość sprzedaży tym kanałem również poszybowała w górę – czytamy w raporcie.

Za tym wzrostem stoją niewątpliwie dwa czynniki: niesłabnąca popularność Allegro oraz darmowa dostawa produktów w ramach pakietu Smart. Czy to oznacza, że lada moment e-sklepy zupełnie przeniosą swoją sprzedaż na Allegro, rezygnując z rozwiązań oferowanych przez inne platformy sprzedażowe? Wszystko wskazuje na to, że… taki scenariusz jednak się nie ziści.

Coraz więcej nowych sklepów na Shoperze

Pandemia koronowirusa nie zatrzymała ekspansji rynku e-commerce – a wręcz przeciwnie unaoczniła tylko, jak wielki tkwi w nim potencjał. Platforma Shoper odnotowała wzrost nowo zakładanych sklepów – przybyło ich ponad 2 tysiące. Użytkownicy mają możliwość uruchomienia w ramach platformy integracji swojego sklepu z serwisem Allegro. Krzysztof Krawczyk CEO Shoper tak tłumaczy relacje i współzależności obu platform:

– Spójrzmy na Google i Facebooka – choć są gigantami internetu, nie zastąpią portali z wiadomościami, korzystają nawzajem ze swoich zasobów. Tak samo między sklepami internetowymi a marketplace’ami wytwarza się pewna symbioza. Serwisy te traktujemy raczej jako partnerów niż konkurencję i nawet zachęcamy sklepy używające naszej platformy, by sprzedawały w sieci wszędzie tam, gdzie są klienci. Nasze rozwiązanie jest takim centrum zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, zarówno własnym sklepem, jak i kontem w serwisie aukcyjnym. Sprzedawcy z Allegro zaczęli częściej uruchamiać własny kanał i integrować go z obsługą sprzedaży w marketplace, aby mieć wszystko w jednym miejscu.

Współpraca Shopera i Allegro kluczem do wielkiego sukcesu?

Już z początkiem 2020 r. Shoper zwiększył swoje możliwości sprzedaży dzięki nawiązaniu współpracy z Allegro – dzięki tej współpracy jego użytkownicy uzyskał dostęp do nowej usługi Allegro Ads. Odtąd sprzedaż produktów mogła wykroczyć poza standardowe ramy platformy Shoper, a na dodatek – promowana i odpowiednio kierowana do grup użytkowników Allegro. Kampanią użytkownicy mogą zarządzać samodzielnie z poziomu panelu swojego sklepu.

– Integracja kanałów sprzedaży w połączeniu z nowymi funkcjami była zapewne jednym z powodów, dla których liczba naszych sklepów korzystających z Allegro w kilka miesięcy wzrosła o ponad ⅓. Nie należy też zapominać, że był to czas pandemii, kiedy e-commerce okazał się receptą na narodową kwarantannę, a wiele biznesów handlowych otworzyło się na nowe kanały dystrybucji. Dzięki szybkiemu przyrostowi nowych sklepów liczba sprzedawców korzystających z naszej platformy przekroczyła już 15 tysięcy. Spora część z już istniejących podmiotów osiągnęła przez ostatnie pół roku nadzwyczajne zyski i według naturalnego odruchu, by kuć żelazo, póki gorące, szukała nowych sposobów na zdobycie klientów. Podobną skłonność zauważyliśmy wśród wydatków na reklamę na Facebooku, które wiosną w sklepach były ponad dwukrotnie większe niż na początku roku – wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Wszytko wskazuje na to, że nagły odwrót od sklepów internetowych i platform oferujących dedykowane rozwiązania dla ich właścicieli nie nastąpi zbyt rychło. Trend dość jasno wskazuje na stałe zacieśnianie współpracy i poszukiwanie nowych partnerstw w ramach różnorodnych platform sprzedażowych.

Źródło: informacja prasowa Shoper. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z freepik.com.

Mamy 2023!!!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł, 1 szybką poradę, 1 narzędzie.
Mamy 2023!
Rozbrykaj swój sklep na dobre!
Raz w tygodniu dostaniesz od nas konkretną porcję wiedzy: 1 artykuł,
1 szybką poradę,
1 narzędzie.